تعویض مفصل آرنج در شیراز

در بعضی از مواقع آسیب دیدگی مفصل آرنج به حدی زیاد است که از یک مفصل مصنوعی برای درمان استفاده می کنند. در واقع تعویض مفصل آرنج نوعی جراحی به شمار می ‌رود.

البته از این جراحی زیاد استفاده نمی شود ولی اثرات آن در بهبود درد مفاصل آرنج فوق ‌العاده است. موضوع بسیار مهمی که باید بدانید آن است که جراحی مفصل آرنج نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالا دارد. پس می توانید جراحی مفصل آرنج در شیراز را توسط دکتر بهداد اسکندری ثانی انجام دهید و از تخصص و مهارت بالای ایشان استفاده کنید.

تعویض مفصل آرنج چیست؟

می‌ توان گفت آخرین راه حلی که برای رفع مشکلات مربوط به مفصل آرنج آسیب دیده مانند درد مورد استفاده قرار می گیرد، تعویض مفصل آرنج می باشد.که توسط بهترین دکتر ارتوپد در شیراز انجام میگیرد. این جراحی به گونه‌ ای انجام می‌ شود که در آن قسمت های آسیب دیده مفصل جدا می گردد. سپس جراح متخصص از مفصل های مصنوعی که از جنس پلاستیک و فلز می باشند استفاده می‌ کند. پزشک مفصل های مصنوعی را جایگزین مفصل آسیب دیده می کند. این موضوع باعث می‌ شود تا حرکات آرنج بدون درد و به آرامی انجام شود.

مقاله مرتبط: معرفی دکتر لگن در شیراز

چرا تعویض مفصل آرنج انجام می‌ شود؟

به طور کلی دلایل متفاوتی برای تعویض مفصل آرنج وجود دارد. از جمله این دلایل می‌ توان به بیماری هایی مانند استئوآرتریت یا آرتروز اشاره کرد. در این بیماری‌ ها به مرور زمان غضروف آرنج از بین می ‌رود.  پس دو استخوانی که ساق دست و بازو را به کمک آرنج به یکدیگر متصل کرده اند بر روی هم ساییده می شوند. این موضوع می ‌تواند برای شخص ایجاد درد کند و همچنین محدودیت ‌های حرکتی را به دنبال داشته باشد.

آرتریت نیز می‌ تواند باعث ایجاد مشکلات مفصلی شود. مثلاً زمانی که فرد دچار رماتیسم مفصلی می گردد غضروف مفصلی آن تخریب می ‌شود. پس مشکلاتی مانند محدودیت حرکت، درد، تورم و تغییر شکل آرنج ایجاد می‌ شود. در این زمان نیز باید تعویض مفصل آرنج انجام شود. به طور کلی می‌ توان این بیماری ها را دلیل اصلی جراحی مفصل آرنج دانست. زیرا در اکثر مواقع مفصل آرنج را به حدی تخریب می کنند که تنها با جراحی قابل درمان است.

مقاله مرتبط: بهترین دکتر برای زانو درد در شیراز

به جز دلایل بالا می ‌توان افزایش سن و پوکی استخوان را نیز از دلایل دیگر تعویض مفصل آرنج دانست. زمانی که افراد پا به سن می گذارند و دچار پوکی استخوان می شوند. ممکن است با یک ضربه کوچک دچار شکستگی های شدید شوند. بعضی از این شکستگی ها به حدی است که جراحان نمی‌ توانند خردشدگی استخوان را با کمک پیچ و پلاک به یکدیگر متصل کنند. بنابراین جراح قطعات شکسته مفصل را خارج کرده و با کمک جراحی مفصل آرنج، مفصلی مصنوعی برای شخص جایگذاری می کند.

تعویض مفصل آرنج: چگونه این عمل انجام می‌شود؟

تعویض مفصل آرنج یک عمل جراحی است که در صورت خراب شدن و سایر مشکلات در مفصل آرنج، انجام می‌شود. در این عمل، مفصل آرنج با یک پروتز جایگزین می‌شود و بیمار تحت بیهوشی کلی یا موضعی قرار می‌گیرد. پس از عمل تعویض مفصل آرنج، بیمار باید به مدت چند روز در بیمارستان بماند تا بهبودی پس از عمل صورت گیرد.

علت‌های نیاز به تعویض مفصل آرنج: چه شرایطی ایجاد می‌کند؟

علت‌های نیاز به تعویض مفصل آرنج، شامل آسیب‌هایی مانند شکستگی، نارسایی مفصل و آرتروز مفصل آرنج است. همچنین، بیماری‌هایی مانند روماتوئید آرتریت، درد شدید در آرنج و تورم مفاصل نیز می‌توانند این نیاز را ایجاد کنند.

مرحله‌های پس از عمل تعویض مفصل آرنج: چه تمریناتی لازم است؟

پس از عمل تعویض مفصل آرنج، بیمار نیاز به تمرینات فیزیوتراپی دارد. این تمرینات شامل تمرینات قدرتی، تمرینات انعطاف پذیری و تمرینات استقامتی هستند. این تمرینات به کمک مربی فیزیوتراپی انجام می‌شوند و می‌توانند بهبود حرکت و عملکرد مفصل را فراهم کنند.

عوارض ممکن پس از عمل تعویض مفصل آرنج و راهکارهای پیشگیری از آنها

عوارض ممکن پس از عمل تعویض مفصل آرنج شامل درد، التهاب، خونریزی، عفونت و نارسایی مفصل می‌باشند. برای پیشگیری از این عوارض، باید دستورات پزشک را به دقت رعایت کرد و پس از عمل تعویض مفصل آرنج، به شکل صحیح درمان و مراقبت شود.برای اطلاعات بیشتر با مشاوران دکتر بهداد اسکندری در ارتباط باشید.