اگر در جست و جوی بهترین جراح لگن در شیراز هستید، ما به شما یکی از بهترین جراح های لگن و ران را با سابقه ی درخشان در جراحی های متعدد در سال معرفی می کنیم. اگر شما نگران جراحی لگن خود و همچنین تعویض مفصل می باشید، می توانید بهترین جراح لگن در شیراز را انتخاب کنید و از بهترین تکنیک های جراحی و مراقبتی این جراح معروف بهره مند شوید.

• جراحی ارتوپدی

• جراحی و تعویض مفصل زانو و لگن

• درمان درد سیاتیک

• پی آر پی(prp)

• تزریق ژل

تعویض مفصل ران به عمل جراحی گفته می شود که پزشک مفصل آسیب دیده و خراب شده ی لگن و ران را از بدن خارج و به جای آن مفصل جدید را جایگذاری می کند. انتخاب پزشک در این عمل جراحی بسیار مهم است زیرا ماندگاری مفصل تعویض شده و نتیجه ی کار به میزان زیادی به ایشان وابسته می باشد. بدون شک می توان بیان کرد که دکتر بهداد اسکندری ثانی یکی از بهترین دکترهای تعویض مفصل لگن شیراز هستند که مهارت خاصی در این زمینه دارند.  افراد می توانند برای تعویض مفصل لگن در شیراز به ایشان مراجعه کنند.

اگر شما قصد جراحی لگن و یا تعویض مفصل دارید، بدون شک سوال هایی در ذهنتان نسبت به انتخاب بهترین جراح لگن در شیراز پیش می آید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از مهارت و دانش و همچنین سابقه ی جراح خود کسب اطمینان کنید. لگن یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین مفاصل بدن انسان است که با کوچکترین آسیب به شدت به فرد فشار و درد وارد می کند و باید خیلی سریع نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

این مفصل حیاتی اگر دچار شکستگی یا دیگر آسیب ها شود، تمامی فعالیت های روزمره ی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی افراد بخاطر این آسیب ها حتی از انجام فعالیت های شخصی باید خودداری کنند. بنابراین با ما همراه باشید و موارد مهم و تاثیر گذار در این جراحی های سخت را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم  این مطالب مفید کمک شایانی به شما در اهمیت دادن  به جراحی لگن کمک کند.

تعویض مفصل لگن در شیراز

یکی از ایمن ترین و موثر ترین عمل های جراحی در حال حاضر، تعویض مفصل ران و لگن می باشد که ممکن است بسیاری از افراد مجبور باشند این عمل جراحی را انجام دهند.

افرادی که با درد های مزمن و طاقت فرسا در قسمت پا و لگن خود روبرو هستند باید با تعویض مفصل ران شیراز، این درد ها را از بین ببرند.

زمانی که مفصل ران و لگن فرد دچار آسیب و خرابی شده باشد، فرد نمی تواند فعالیت های بدنی روزمره خود را به خوبی انجام بدهد و با مشکلات زیادی همراه خواهد بود. تعویض مفصل لگن شیراز می تواند به راحتی به شما اجازه بدهد که فعالیت های بدنی را دوباره از سر گیرید و از محدودیت های گذشته رهایی یابید.

آناتومی جامع لگن

به ساختمان حلقوی شکل که بین اندام های پایین تنه و تحتانی و اندام های  بالا تنه ارتباط برقرار می کند، لگن خاصره یا پلویس گفته می شود. لگن یکی از اصلی ترین قسمت های بدن به شمار می رود زیرا از بالا به قسمت ستون فقرات و از پایین به ران و استخوان های آن متصل است.

بدن برای انتقال وزن بالا تنه به پا ها از لگن استفاده می کند. به همین سبب وظیفه ی لگن بسیار مهم است. علاوه بر این مورد در زمان نشستن روی زمین، نیروی وزن بالا تنه از طریق لگن به زمین منتقل می شود.

بخش های مختلف لگن

لگن یکی از مهم ترین قسمت های بدن است زیرا در آن ارگان های زیادی وجود دارند. ارگان های تولید مثل، ارگان های گوارشی، اعصاب های فراوان و … در این قسمت جای دارند به همین سبب این اندام توجه زیادی را می طلبد. اگر بخواهیم بخش های مختلف لگن را بازگو کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

استخوان لگن و استابولوم:

لگن از سه استخوان مهم تشکیل شده است که دو استخوان آن قرینه و هم شکل هستند که به بی نام شهرت دارند.

عضلات لگن:

عضلات متعددی در لگن وجود دارد که وجود آن ها برای فعالیت های حرکتی بسیار واجب و ضروری می باشد. عضلات گلوتئال، عضله ی ایلیوپسواس، عضلات کف لگن خاصره و … از مهم ترین عضلات لگن به شمار می روند.

رباط های لگن:

برای ماندگاری پایدار و قوی استخوان های لگن در کنار یکدیگر، رباط هایی وجود دارند که وجودشان بسیار واجب و ضروری است. از مهم ترین این رباط ها می توان به رباط اینگوینال، رباط های بین استخوانی، رباط ایلیولومبار و … اشاره کرد.

ریشه های عصبی در لگن:

همانطور که گفتیم ارگان های زیادی در لگن وجود دارد. ریشه های عصبی زیادی از این ناحیه عبور می کنند که از مهم ترین آن ها می توان به سیاتیک، رانی، ابتوراتور، پوستی رانی اشاره کرد.

مزایای تعویض مفصل ران

این عمل جراحی دارای ویژگی ها و مزایای بسیار مثبتی است به همین سبب افراد زیادی برای درمان و ادامه دادن به فعالیت های روزمره ی خود به آن روی می آورند. از مهم ترین مزایای  تعویض مفصل ران می توان به موارد زیر اشاره کرد.

• یکی از مهم ترین مزایای این روش جراحی، کاهش و از بین بردن درد های مفصلی در قسمت لگن و ران می باشد. زیرا این درد های مزمن بسیار آزار دهنده هستند و برای فرد غیر قابل تحمل می باشند.
  • محدودیت فعالیت برای افراد بعد از عمل جراحی از بین می رود و می توانند به راحتی بیشتری فعالیت ها را انجام دهند.
  • برخی از افراد با وجود مشکل مفصل ران، از کوتاهی پا رنج می برند و یا در زمان راه رفتن لنگ می زنند. بعد از عمل جراحی تعویض مفصل ران این مشکلات از بین می روند و فرد می تواند به راحتی و بدون مشکل راه برود.
  • یکی از مزایای مهم این عمل جراحی تعویض مفصل ران، ماندگاری بالای آن می باشد. برخی از افراد از این مفصل مصنوعی می توانند تا پایان عمر استفاده کنند. در برخی از موارد نیز ممکن است فرد یک یا چند مرتبه این عمل را مجددا انجام بدهد. البته تبحر و تخصص پزشک در ماندگاری این عمل بسیار تاثیرگذار می باشد.

جراحی لگن

درد لگن و مشکلات ارجاعی این مفصل حیاتی بدن از جمله مشکلاتی هستند که باید توسط متخصص ارتوپدی مورد بررسی قرار گیرند. جراح لگن با دقت و وسواس بسیار زیاد لگن شما را مورد معاینه قرار می دهد زیرا این قسمت از بدن کارایی های بسیار مهمی دارد و شما نباید این جراحی لگن بصورت سطحی برخورد کنید.جراح بدون شک با بیمار درباره ی روش های درمانی لگن صحبت می کند و اگر شما دردهای متفاوتی داشته باشید ، قطعا تصمیم های متفاوتی هم برای شما توسط جراح گرفته می شود.

بهترین جراح لگن در شیراز

از آنجاییکه لگن اندامی حیاتی بوده و کارکردهای بسیار زیادی برای بدن دارد، توصیه می شود در انتخاب پزشک معالج دقت لازم را بعمل آورید. با انتخاب بهترین جراح لگن در شیراز  می توانید انواع دردهای لگن و مشکلاتی از قبیل آرتروز لگن را درمان کنید. همچنین با انتخاب  جراح لگن می توانید با روش هایی نوین و پیشرفته از قبیل تعویض مفصل ران و تعویض مفصل لگن، درد لگن را به حداقل برسانید و بیماری های لگنی خود را درمان کنید.

تعریف لگن درد

لگن درد برای دردهایی استفاده  می شود که در قسمت بیرونی ران احساس می شوند . لگن دردها معمولا ناگهانی به سراغ فرد می آیند و بیشتر این دردها شب ها احساس می شوند. لگن درد معمولا با دردهای سبکی آغاز می شود که اگر توسط بهترین جراح لگن در شیراز مورد معاینه قرار نگیرند، روز به روز شدیدتر می شوند و شاید کار به جراحی لگن ختم شود. جراح به شما توصیه می کند که به لگ خود به عنوان اساسی ترین مفصل تحتانی بدن اهمیت دهید و در صورت در سریعا به پزشک مراجعه کنید تا از انجام کارهای روزمره ی خود باز نمانید.  لگن درد در زنان بسیار شایع تر از مردان است و  معمولا در محدوده ی سنی 40 تا 60 سال خود را نشان می دهد.

بهترین جراح لگن در شیراز

توصیه ی جراح  به زنان باردار این است که لگن درد در دوران بارداری کاملا نرمال است و هیچ گونه نگرانی ندارد. اگر شب هنگام خواب اذیت می شوید می توانید به سمت پهلو بخوابید و یک بالش بین پاهای خود قرار دهید تا به عنوان اهرم از درد جلوگیری کند.

معرفی دلایل لگن درد

لگن درد معمولا نتیجه ی دردهای مفصلی، آسیب های عضلانی و دردهای ارجاعی بافت اطراف لگن است.

سندرم درد برجستگی بزرگ استخوان ران:

این نوع سندرم که با لگن درگیر است نتیجه ی کوتاه شدن و فشرده شدن تاندون های متصل کننده عضلات سرینی اطراف باسن است. این سندرم هنگامی ایجاد می شود که عضلات سرینی ضعیف شوند و در نتیجه استحکام و ثبات بیشتری در قسمت جلویی بوجود می آید. بدنبال این اتفاق، تاندون ها که وظیفه ی اتصال عضلات سرینی  به ران و لگن را دارند کوتاه می شوند و درد در ناحیه لگن ایجاد می شود. این سندرم لگن باعث می شود که شب هنگام خواب استخوان برجسته ی  بزرگ ران، تاندون ها و کیسه های پر از مایع بورسا دچار درد و حساسیت شوند.

بورسیت:

کیسه های مایع بورسا هم می توانند یکی از دلایل لگن درد بصورت مجزا باشند. وظیفه ی این کیسه ها جلوگیری از اصطکاک در ناحیه مفاصلی ران می باشد. بورسیت ها معروف به بالش های محافظ هستند که فشار وارد شده بر مفصل را کاهش می دهند. یکی دیگر از وظایف بورساها لغزندگی مفاصل بر روی استخوان ها می باشد. هنگامی که بورسا ملتهب می شود، میزان مایع موجود در این کیسه ها بیشتر می شود و در نتیجه درد و تیزی در ناحیه مفصل ایجاد می شود. بدین صورت است که پزشک تشخیص بیماری بورسیت می دهد.  درد بورسیت از لگن تا ران فرد را درگیر می کند.

تندنوپاتی یا اختلالات تاندونی

تندنوپاتی یا اختلالات تاندونی از دیگر دلایلی است که بهترین جراح لگن در شیراز به عنوان یک دلیل لگن درد معرفی می کند. در این بیماری، تاندون های فرد دچار اختلال می شوند و هماهنگ نیستند. هنگامی که فرد راه می رود، از راه پله بالا می رود یا از ارتفاعی کوچک می پرد، تاندون های او با عضلات سرینی و ران درگیر یکدیگر می شوند. اگر تاندون ها به دلیل افزایش فشار و یا وزن زیاد دچار التهاب، اختلال و پارگی شوند، فرد در راه رفتن دچار مشکل و درد شدید می شود.  روی چهار زانو نشستن می تواند منجر به اختلال تاندون ها شود. البته ناگفته نماند که روی یک پا ایستادن به مدت زیاد هم می تواند در عملکرد تاندون ها اختلال ایجاد کند.

آرتروز

یکی دیگر از دلایل لگن درد می تواند آرتروز باشد. بیماری آرتروز در افراد بالای 50 سال بسیار شایع است. یکی از دلایل ایجاد آرتروز، از بین رفتن غضروفی است که از مفاصل محافظت می کند. بالا رفتن سن دلیل دیگر این بیماری است.

بهترین جراح لگن در شیراز

بهترین جراح لگن در شیراز معتقد است که آرتروز همچنین هنگامی ایجاد می شود که در غضروف های پوشاننده ی پایانی استخوان سایش و پارگی رخ دهد. هنگامی که در مفصل ران، غضروف دچار ساییدگی می شود، التهاب و تورم زیادی به دلیل اصطکاک استخوان ها ایجاد می شود. آرتروز منجر به سفت شدن در ناحیه لگن می شود که بدون شک این درد شما را از انجام کارهای روزمره منع می کند. ناحیه درد آرتروز لگن، باسن و پایین پا می باشد و معمولا در شب افراد را اذیت می کند. درد آرتروز در بسیاری از افراد مانع از راه رفتن آنها می شود. آرتروز منجر به خشکی مفاصل می شود و حتی گاهی افراد هنگام راه رفتن صدای خاصی مانند شکستن را می شنوند. آرتروز انواع دیگری دارد که مانند روماتیسم در ناحیه لگن درد ایجاد می کنند.

ورزش هم تواند دردهایی در ناحیه لگن و ران ایجاد کند. ورزش های سنگین در زمینه های فوتبال، رقص و دو و میدانی میتواند باعث ایجاد بورسیت و اختلال های تاندونی شود. یکی دیگر از خطراتی که روزش های سنگین برای لگن ایجاد می کنند صدمه زدن به بافتی است که استخوان لگن به استخوان ساق پا وصل می شود. توصیه پزشکان به ورزشکاران همواره بدین صورت است که از انجام ورزش های سنگین خودداری کنند و همچنین از ایجاد ناگهانی حجم زیادی از ورزش پرهیز کنند زیرا بدون شک مفصل ران و لگن در تمامی ورزش ها درگیر هستند و تحت تاثیر این تغییرات ناگهانی قرار می گیرند. اگر بعد از مدتی طولانی به عرصه ی ورزش برگشتید، بدون شک اگر از آمادگی جسمانی برخوردار نباشید بدن شما بویژه تاندون ها دچار آسیب های جدی می شوند  حتی گاهی منجر به شکستگی نیز می شود.

بهترین جراح لگن در شیراز

شکستگی لگن معمولا بسیار تهدید کننده است زیرا فرد قادر به نشستن یا حرکت کردن نیست. شکستگی لگن معمولا اگر تصادف و اتفاقی رخ ندهد، برای افراد مسن معمولا پیش می آید. هنگامی که لگن شکسته می شود، فرد با هر حرکت کوچکی دچار درد شدید می شود. از دلایل شکستن لگن در افراد مسن می توان به کم شدن تراکم استخوانی و همچنین سخت شدن در راه رفتن و زمین خوردن این افراد اشاره کرد.  گاهی شکستگی لگن می تواند نتیجه ی بیماری های سرطانی، تومور و همچنین کیست های استخوان است. البته گاهی اوقات عوامل ژنتیکی در شکستگی لگن تاثیر گذار هستند. تصادفات و آسیب های ورزشی از دیگر عوامل شکستگی لگن می باشند که در این مواقع سر استخوان از حفره خارج می شود و بسیار دردناک است. در این حوادث، گاهی شاهد در رفتگی مفصل ران می باشیم.

در شبکه اجتماعی اینستاگرام ما را دانبال کنید

10 نظر در “آشنایی با بهترین جراح لگن در شیراز

1. سلام ، دوران بهبود پس از جراحی به شرایط و نیازهای بیمار و عارضه موجود بستگی دارد.

1. سلام ، جدی بودن شکستگی لگن نیز بستگی به تعداد و شدت استخوان‌های شکسته و همچنین تاثیری که روی اندام‌های داخلی لگن گذاشته دارد.
      بنابراین شدت شکستگی‌های لگن از جزئی تا تهدید کننده زندگی متغییر است.