تعویض مفاصل به روش جدید در سال2023

اگر در جست و جوی جراح لگن در شیراز هستید، ما به شما یکی از جراح های لگن و ران را با سابقه ی درخشان در جراحی های متعدد در سال معرفی می کنیم. اگر شما نگران جراحی لگن خود و همچنین تعویض مفصل می باشید از بهترین تکنیک های جراحی و مراقبتی بهره مند شوید.

تعویض مفصل لگن به عمل جراحی گفته می شود که پزشک مفصل آسیب دیده و خراب شده ی لگن و ران را از بدن خارج و به جای آن مفصل جدید را جایگذاری می کند. انتخاب پزشک در این عمل جراحی بسیار مهم است زیرا ماندگاری مفصل تعویض شده و نتیجه ی کار به میزان زیادی به ایشان وابسته می باشد. دکتر بهداد اسکندری  متخصص تعویض مفصل لگن در شیراز هستند که مهارت خاصی در این زمینه دارند.  افراد می توانند برای تعویض مفصل لگن در شیراز به ایشان مراجعه کنند.

تعویض مفصل ران به روش جدید 2023

اگر شما قصد جراحی لگن و یا تعویض مفصل دارید، بدون شک سؤال هایی در ذهنتان نسبت به انتخاب جراح لگن در شیراز پیش می آید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از مهارت و دانش و همچنین سابقه ی جراح خود کسب اطمینان کنید. لگن یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین مفاصل بدن انسان است که با کوچکترین آسیب به شدت به فرد فشار و درد وارد می کند و باید خیلی سریع نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

این مفصل حیاتی اگر دچار شکستگی یا دیگر آسیب ها شود، تمامی فعالیت های روزمره ی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی افراد بخاطر این آسیب ها حتی از انجام فعالیت های شخصی باید خودداری کنند. بنابراین با ما همراه باشید و موارد مهم و تاثیر گذار در این جراحی های سخت را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم  این مطالب مفید کمک شایانی به شما در اهمیت دادن  به جراحی لگن کمک کند.

تعویض مفصل لگن در شیراز

یکی از ایمن ترین و موثر ترین عمل های جراحی در حال حاضر، تعویض مفصل ران و لگن می باشد که ممکن است بسیاری از افراد مجبور باشند این عمل جراحی را انجام دهند.

افرادی که با درد های مزمن و طاقت فرسا در قسمت پا و لگن خود روبرو هستند باید با تعویض مفصل ران شیراز، این درد ها را از بین ببرند.

زمانی که مفصل ران و لگن فرد دچار آسیب و خرابی شده باشد، فرد نمی تواند فعالیت های بدنی روزمره خود را به خوبی انجام بدهد و با مشکلات زیادی همراه خواهد بود.تعویض مفصل لگن شیراز می تواند به راحتی به شما اجازه بدهد که فعالیت های بدنی را دوباره از سر گیرید و از محدودیت های گذشته رهایی یابید.

آناتومی جامع لگن

به ساختمان حلقوی شکل که بین اندام های پایین تنه و تحتانی و اندام های  بالا تنه ارتباط برقرار می کند، لگن خاصره یا پلویس گفته می شود. لگن یکی از اصلی ترین قسمت های بدن به شمار می رود زیرا از بالا به قسمت ستون فقرات و از پایین به ران و استخوان های آن متصل است.

بدن برای انتقال وزن بالا تنه به پا ها از لگن استفاده می کند. به همین سبب وظیفه ی لگن بسیار مهم است. علاوه بر این مورد در زمان نشستن روی زمین، نیروی وزن بالا تنه از طریق لگن به زمین منتقل می شود.

بخش های مختلف لگن

لگن یکی از مهم ترین قسمت های بدن است زیرا در آن ارگان های زیادی وجود دارند. ارگان های تولید مثل، ارگان های گوارشی، اعصاب های فراوان و … در این قسمت جای دارند به همین سبب این اندام توجه زیادی را می طلبد. اگر بخواهیم بخش های مختلف لگن را بازگو کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

استخوان لگن و استابولوم:

لگن از سه استخوان مهم تشکیل شده است که دو استخوان آن قرینه و هم شکل هستند که به بی نام شهرت دارند.

عضلات لگن:

عضلات متعددی در لگن وجود دارد که وجود آن ها برای فعالیت های حرکتی بسیار واجب و ضروری می باشد. عضلات گلوتئال، عضله ی ایلیوپسواس، عضلات کف لگن خاصره و … از مهم ترین عضلات لگن به شمار می روند.

رباط های لگن:

برای ماندگاری پایدار و قوی استخوان های لگن در کنار یکدیگر، رباط هایی وجود دارند که وجودشان بسیار واجب و ضروری است. از مهم ترین این رباط ها می توان به رباط اینگوینال، رباط های بین استخوانی، رباط ایلیولومبار و … اشاره کرد.

ریشه های عصبی در لگن:

همانطور که گفتیم ارگان های زیادی در لگن وجود دارد. ریشه های عصبی زیادی از این ناحیه عبور می کنند که از مهم ترین آن ها می توان به سیاتیک، رانی، ابتوراتور، پوستی رانی اشاره کرد.

مفاصل و لگن و چه ترمیم و چه تعویض نیاز به بهترین متخصص ارتوپد در شیراز هست که مفاصل دوباره به حالت خود برگردد.

مزایای تعویض مفصل ران با بهترین دکتر تعویض مفصل شیراز

این عمل جراحی دارای ویژگی ها و مزایای بسیار مثبتی است به همین سبب افراد زیادی برای درمان و ادامه دادن به فعالیت های روزمره ی خود به آن روی می آورند با بهترین دکتر تعویض مفصل شیراز. از مهم ترین مزایای  تعویض مفصل ران می توان به موارد زیر اشاره کرد.

• یکی از مهم ترین مزایای این روش جراحی، کاهش و از بین بردن درد های مفصلی در قسمت لگن و ران می باشد. زیرا این درد های مزمن بسیار آزار دهنده هستند و برای فرد غیر قابل تحمل می باشند.
  • محدودیت فعالیت برای افراد بعد از عمل جراحی از بین می رود و می توانند به راحتی بیشتری فعالیت ها را انجام دهند.
  • برخی از افراد با وجود مشکل مفصل ران، از کوتاهی پا رنج می برند و یا در زمان راه رفتن لنگ می زنند. بعد از عمل جراحی تعویض مفصل ران این مشکلات از بین می روند و فرد می تواند به راحتی و بدون مشکل راه برود.
  • یکی از مزایای مهم این عمل جراحی تعویض مفصل ران، ماندگاری بالای آن می باشد. برخی از افراد از این مفصل مصنوعی می توانند تا پایان عمر استفاده کنند. در برخی از موارد نیز ممکن است فرد یک یا چند مرتبه این عمل را مجددا انجام بدهد. البته تبحر و تخصص پزشک در ماندگاری این عمل بسیار تاثیرگذار می باشد.حتما با مطبی دکتر بهداد اسکندری در تماس باشید.

درد لگن و مشکلات ارجاعی این مفصل حیاتی بدن از جمله مشکلاتی هستند که باید توسط متخصص جراح لگن مورد بررسی قرار گیرند. جراح لگن با دقت و وسواس بسیار زیاد لگن شما را مورد معاینه قرار می دهد زیرا این قسمت از بدن کارایی های بسیار مهمی دارد و شما نباید این جراحی لگن بصورت سطحی برخورد کنید.جراح بدون شک با بیمار درباره ی روش های درمانی لگن صحبت می کند و اگر شما دردهای متفاوتی داشته باشید ، قطعا تصمیم های متفاوتی هم برای شما توسط جراح گرفته می شود.

بهترین جراح لگن در شیراز با روش مدن

بهترین جراح لگن در شیراز

از آنجاییکه لگن اندامی حیاتی بوده و کارکردهای بسیار زیادی برای بدن دارد، توصیه می شود در انتخاب پزشک معالج دقت لازم را بعمل آورید. با انتخاب بهترین جراح لگن در شیراز  می توانید انواع دردهای لگن و مشکلاتی از قبیل آرتروز لگن را درمان کنید. همچنین با انتخاب  جراح لگن می توانید با روش هایی نوین و پیشرفته از قبیل تعویض مفصل ران و تعویض مفصل لگن، درد لگن را به حداقل برسانید و بیماری های لگنی خود را درمان کنید.

معرفی دلایل لگن درد

لگن درد معمولا نتیجه ی دردهای مفصلی، آسیب های عضلانی و دردهای ارجاعی بافت اطراف لگن است.

سندرم درد برجستگی بزرگ استخوان ران:

این نوع سندرم که با لگن درگیر است نتیجه ی کوتاه شدن و فشرده شدن تاندون های متصل کننده عضلات سرینی اطراف باسن است. این سندرم هنگامی ایجاد می شود که عضلات سرینی ضعیف شوند و در نتیجه استحکام و ثبات بیشتری در قسمت جلویی بوجود می آید.

بورسیت:

کیسه های مایع بورسا هم می توانند یکی از دلایل لگن درد بصورت مجزا باشند. وظیفه ی این کیسه ها جلوگیری از اصطکاک در ناحیه مفاصلی ران می باشد. بورسیت ها معروف به بالش های محافظ هستند که فشار وارد شده بر مفصل را کاهش می دهند. یکی دیگر از وظایف بورساها لغزندگی مفاصل بر روی استخوان ها می باشد. هنگامی که بورسا ملتهب می شود، میزان مایع موجود در این کیسه ها بیشتر می شود و در نتیجه درد و تیزی در ناحیه مفصل ایجاد می شود.

تندنوپاتی یا اختلالات تاندونی

تندنوپاتی یا اختلالات تاندونی از دیگر دلایلی است که بهترین جراح لگن در شیراز به عنوان یک دلیل لگن درد معرفی می کند. در این بیماری، تاندون های فرد دچار اختلال می شوند و هماهنگ نیستند. هنگامی که فرد راه می رود، از راه پله بالا می رود یا از ارتفاعی کوچک می پرد، تاندون های او با عضلات سرینی و ران درگیر یکدیگر می شوند. اگر تاندون ها به دلیل افزایش فشار و یا وزن زیاد دچار التهاب، اختلال و پارگی شوند، فرد در راه رفتن دچار مشکل و درد شدید می شود.  روی چهار زانو نشستن می تواند منجر به اختلال تاندون ها شود.

آرتروز

یکی دیگر از دلایل لگن درد می تواند آرتروز باشد. بیماری آرتروز در افراد بالای 50 سال بسیار شایع است. یکی از دلایل ایجاد آرتروز، از بین رفتن غضروفی است که از مفاصل محافظت می کند. بالا رفتن سن دلیل دیگر این بیماری است.

بهترین جراح لگن در شیراز معتقد است که آرتروز همچنین هنگامی ایجاد می شود که در غضروف های پوشاننده ی پایانی استخوان سایش و پارگی رخ دهد. هنگامی که در مفصل ران، غضروف دچار ساییدگی می شود، التهاب و تورم زیادی به دلیل اصطکاک استخوان ها ایجاد می شود. آرتروز منجر به سفت شدن در ناحیه لگن می شود که بدون شک این درد شما را از انجام کارهای روزمره منع می کند. ناحیه درد آرتروز لگن، باسن و پایین پا می باشد و معمولا در شب افراد را اذیت می کند. درد آرتروز در بسیاری از افراد مانع از راه رفتن آنها می شود. آرتروز منجر به خشکی مفاصل می شود و حتی گاهی افراد هنگام راه رفتن صدای خاصی مانند شکستن را می شنوند. آرتروز انواع دیگری دارد که مانند روماتیسم در ناحیه لگن درد ایجاد می کنند.

شکستگی لگن:

شکستگی لگن معمولا بسیار تهدید کننده است زیرا فرد قادر به نشستن یا حرکت کردن نیست. شکستگی لگن معمولا اگر تصادف و اتفاقی رخ ندهد، برای افراد مسن معمولا پیش می آید. هنگامی که لگن شکسته می شود، فرد با هر حرکت کوچکی دچار درد شدید می شود. از دلایل شکستن لگن در افراد مسن می توان به کم شدن تراکم استخوانی و همچنین سخت شدن در راه رفتن و زمین خوردن این افراد اشاره کرد.  گاهی شکستگی لگن می تواند نتیجه ی بیماری های سرطانی، تومور و همچنین کیست های استخوان است. البته گاهی اوقات عوامل ژنتیکی در شکستگی لگن تاثیر گذار هستند.

در لیست زیر می‌توانید تعدادی از بهترین دکترهای جراح لگن در شیراز را مشاهده کنید.

• دکتر بهداد اسکندری ثانی، جراح و متخصص تعویض مفصل لگن در شیراز
  • دکتر آرش خزاعی
  • دکتر ایمان شهریاری
  • دکتر مجید عابدی

برای این منظور می‌توانید به صفحه نوبت دهی  جراحی لگن در شیراز در سایت دکتر اسکندری مراجعه کنید و هزینه ویزیت مشاهده کنید.

Tags:

19 comments on “جراح و متخصص تعویض مفصل لگن در شیراز

1. سلام ، دوران بهبود پس از جراحی به شرایط و نیازهای بیمار و عارضه موجود بستگی دارد.

1. سلام ، جدی بودن شکستگی لگن نیز بستگی به تعداد و شدت استخوان‌های شکسته و همچنین تاثیری که روی اندام‌های داخلی لگن گذاشته دارد.
      بنابراین شدت شکستگی‌های لگن از جزئی تا تهدید کننده زندگی متغییر است.

1. سلام اقای دکتر مادر من سرطان لگن داره درمان میشه

1. سلام بدخيمي هاي استخوان لگن چند نوع هست درمان شامل جراحي با يا بدون شيمي درماني و راديوتراپي هست به هر حال نتايج درمان بعضي وقتا موفقيت آميزه بعضي وقتا نيست

2. سلام من میخوام لگنمو توی شیراز جراحی کنم. میخواستم بدونم که عوارضی هم داره یا نه؟

1. با سلام خدمت شما- برای مشاوره و وقت ویزیت می توانید با شماره های زیر در تماس باشید:

3. سلام
    من خیلی خیلی زیاد لگن درد دارم- عمل جراحی لگن رو بخوام توی شیراز انجام بدم چقدر طول میکشه و هزینش به چه صورت هست؟

1. با سلام و وقت بخیر خدمت شما- برای اطلاع از موارد بالا می توانید با شماره های زیر در تماس باشید:

تماس 24 ساعته
      07132360278

4. سلام من دنبال یه متخصص جراح لگن توی شیراز هستم که بتونه لگن درد منو حل کنه!!! هر جا میرم بازم دردش تموم نمیشه. شما میتونید به من کمک کنید؟

1. با سلام و وقت بخیر
      شما برای اطلاعات بیشتر و همچنین رزرو وقت ویزیت می توانید با شماره ی زیر در تماس باشید:

07132360278

5. تعویض مفصل ران واقعا تاثیرگذاره و درد رو از بین میبره؟

1. با سلام خدمت شما
      بله یکی از مزایای تعویض مفصل زانو کاهش درد خواهد بود.

6. تعویض مفصل ران واقعا تاثیرگذاره و درد رو از بین میبره؟

1. با سلام خدمت شما
      بله یکی از مزایای تعویض مفصل زانو کاهش درد خواهد بود.

7. سلام درد های طاقت فرسا توی لگنم دارم. نیازی هست به دکتر بهداد اسکندری مراجعه کنم یا از مسکن استفاده کنم؟! میشه با قرص و دارو حلش کرد؟

1. با سلام و وقت بخیر
      مورد شما باید حتما ویزیت شوید و دکتر بهداد اسکندری شما را معاینه کنند. چون ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشید.
      در هر صورت باید معاینه شوید.

8. تعویض مفصل لگن توی شیراز چقدر هزینه بردار هست؟ حتما باید ویزیت بشیم؟