درمان شکستگی مفصل لگن و ران در شیراز

شکستگی در لگن یکی از جدی ترین آسیب هایی است که توسط جراحان ارتوپد درمان می گردد. اغلب در نتیجه یک حادثه آسیب زا مانند تصادف وسیله نقلیه یا سقوط بد می باشد. شکستگی لگن نیاز به درمان سریع و دقیق و در برخی موارد جراحی دارد. افراد در هر سنی در برابر این آسیب ها آسیب پذیر هستند. برخی از بیماران مسن نیز با استخوان های شکننده به دلیل پوکی استخوان دچار شکستگی لگن با سقوط ضربه کمتر می شوند.

شما می توانید برای درمان شکستگی یا تعویض مفصل لگن در شیراز به مطب دکتر بهداد اسکندری مراجعه کنید.

دکتر بهداد اسکندری ثانی
کلینیک تخصصی ارتوپدی دکتر بهداد اسکندری ثانی
  • فلوشیپ جراحی زانو و شانه از فرانسه
  • فلوشیپ تکمیلی جراحی اصلاح انحرافات و کوتاهی اندام ها
  • جراحی تروما و شکستگی های اندام
  • جراحی آسیب های ورزشی زانو و شانه
  • جراحی و تعویض مفصل زانو، لگن و شانه 
  • جراحی اصلاح انحرافات و کوتاهی اندام ها
  • ارتوکین تراپی زانو
  • تزریق پی آر پی(prp)، تزریق ژل

آناتومی درمان شکستگی مفصل لگن و ران

بیماران مبتلا به شکستگی های ناپایدار لگن ممکن است به یک یا چند عمل جراحی نیاز داشته باشند. پزشک شما ممکن است از فیکساسیون خارجی برای تثبیت ناحیه لگن شما استفاده کند. در این عمل، پین ها یا پیچ های فلزی از طریق برش های کوچک در پوست و ماهیچه وارد استخوان ها می شوند. پین‌ها و پیچ‌ها در دو طرف لگن از پوست بیرون می‌آیند، جایی که به میله‌های فیبر کربنی در خارج از پوست متصل می‌شوند. فیکساتور خارجی به عنوان یک قاب تثبیت کننده برای نگه داشتن استخوان های شکسته در موقعیت مناسب عمل می کند. در برخی موارد از فیکساتور خارجی برای تثبیت استخوان ها تا زمان بهبودی کامل استفاده می شود.  درمان شکستگی مفصل لگن و ران در شیراز توسط دکتر اسکندری صورت می گیرد.

ادامه مطلب  مراقبت بعد از عمل جراحی لگن

انواع شکستگی مفصل لگن

شکستگی های لگن طیف گسترده ای را در بر می گیرند که همه نیاز به یک متخصص ارتوپدی در شیراز هست.این شکستی ها انواع متفاوتی دارند ولی مهم ترین آن ها عبارت اند از شکستگی استابولوم، شکستگی حلقه لگنی، شکستگی مفصل ران و شکستگی سر استخوان ران که درباره هر کدام از این شکستگی ها مختصرا توضیح خواهیم داد.

شکستگی حلقه لگنی: شکستگی هایی که در استخوان های ساکروم، ایلیاک، ایسکیوم و پوبیس اتفاق می افتند را شکستگی حلقه لگنی می گوییم. این نوع از شکستگی ها ممکن است خفیف باشند و پس از مدتی استراحت بهبود یابند و یا ممکن است خیلی شدید باشند به طوری که کمتر از چند ساعت بیمار بر اثر خونریزی شدید فوت کند.

در افراد مسن نیز اینگونه از شکستگی اتفاق می افتد که معمولا به دنبال زمین خوردن آنها ایجاد می شود. در افراد جوان اما این نوع شکستگی معمولا در اثر ضربات شدیدی مثل تصادف و افتادن از ارتفاع ایجاد می شود که در بیشتر موارد نیاز به جراحی وجود دارد.

چگونه شکستگی استخوان لگن تشخیص داده میشود؟

 اشعه ایکس و سایر آزمایش‌های تشخیصی می‌توانند جابجایی یا عدم جابجایی شکستگی را تأیید کنند که این اطلاعات برای جراحی درمان شکستگی مفصل لگن و ران در شیراز مناسب است. شکستگی زمانی جابجا می شود که به دو یا چند قطعه تقسیم شود که در جای خود باقی نماند. شکستگی بدون جابجایی زمانی رخ می دهد که قطعات استخوان شکسته از هم جدا نشوند. شکستگی همچنین ممکن است محدود به یک ترک یا ترک کوچک در استخوان باشد که به آن شکستگی های استرسی یا نارسایی می گویند.

قطعا همه بیماران دنبال متخصص استخوان و مفاصل شیراز هستند و ما به شما دکتر بهداد اسکندری را پیشنهاد میدهیم

شکستگی لگن چقدر جدی است؟

شدت شکستگی لگن بستگی به این دارد که چه تعداد استخوان شکسته و چقدر بد است و چه آسیب هایی ممکن است به اندام های داخل لگن وارد شده باشد. بنابراین شکستگی‌های لگن دارای شدت بسیار زیادی هستند، از نسبتاً جزئی تا تهدید کننده زندگی که در صورت لزوم جراحی می توانید درمان شکستگی مفصل لگن و ران در شیراز توسط دکتر اسکندری را پیگیری کنید.اطلاعات بیشتر را از مشاوران دکتر بهداد اسکندری در تماس باشید

ادامه مطلب  علت شل شدن گچ پا چیست و چه راه حلی دارد؟

10 comments on “درمان شکستگی مفصل لگن و ران در شیراز

  1. سلام من میخواستم بدونم که چطوری باید متوجه شد که بفهمم استخوان لگنم شکسته یا نه؟

    1. با سلام:
      اشعه ایکس و سایر آزمایش‌های تشخیصی می‌توانند جابجایی یا عدم جابجایی شکستگی را تأیید کنند. نیاز است که به پزشک مراجعه کنید.

  2. سلام وقت بخیر
    اگر شکستگی لگن رو خیلی جدی نگرفته باشیم تا حالا، چه پیامدهایی داره؟!

    1. سلام
      شدت شکستگی لگن بستگی به این دارد که چه تعداد استخوان شکسته و چقدر بد است و چه آسیب هایی ممکن است به اندام های داخل لگن وارد شده باشد.

  3. سلام من برای عمل شکستگی مفصل لگنم پیام میدم بهتون- قبل از عمل باید چه مراقبت هایی داشته باشیم؟ و اینکه شما هم جراحی میکنید یا نه؟

    1. با سلام خدمت شما
      در صورتی که بیمار مبتلا به دیابت باشد و داروهای خاصی مصرف می کند، باید پزشک را در جریان قرار دهد. توصیه می شود که روز قبل از جراحی بیمار حمام کنید تا پوست ناحیه جراحی کاملا تمیز باشد. از 12 نیمه شب قبل از جراحی نباید غذا خورده شود. از غذاهای سبک در شب قبل از جراحی استفاده شود.

  4. سلام وقت بخیر- من اگر بخوام مفصل لگنمو تعویض کنم و جراحی کنم چه مراقبت هایی بعد از عمل باید داشته باشم؟

    1. با سلام:
      داروهای تجویز شده را مصرف کنید.
      به میزان کافی استراحت داشته باشید.
      فشار بیش از حد به خود نیاورید.
      بخوابید و از کمپرس آب یخ بر روی ناحیه جراحی استفاده کنید. حداقل سه بار در روز این کار را تکرار کنید.
      همچنین شما برای دریافت مشاوره های بیشتر می توانید با شماره زیر با ما در تماس باشید:
      07132360278

  5. سلام با زمین خوردن هم میشه که لگن ترک برداره یا بشکنه توی افرادی که جوون هستن؟

    1. با سلام و وقت بخیر
      در افراد مسن نیز اینگونه از شکستگی اتفاق می افتد که معمولا به دنبال زمین خوردن آنها ایجاد می شود. در افراد جوان اما این نوع شکستگی معمولا در اثر ضربات شدیدی مثل تصادف و افتادن از ارتفاع ایجاد می شود که در بیشتر موارد نیاز به جراحی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *