روش های درمانی لگن درد

لگن درد بیماری شایعی می باشد که چندین قسمت را درگیر خود می کند. محل دقیق لگن درد می تواند به جراح لگن در شیراز کمک بسیار زیادی در تشخیص علت ایجاد این بیماری می کند. دردهای  داخلی لگن شامل درد در مفصل ران، هیپ و همچنین در کشاله ران می باشد. اما متخصصین ارتوپد معتقد هستندکه این قسمت حیاتی بدن شما دردهای بیرونی نیز دارد که شامل احساس درد در قسمت خارجی ران، بالای مفصل و همچنین قسمت بیرونی باسن است. از دلایل درد های قسمت های خارجی می توان به مشکلات عضله ایی، التهابات تاندون، و بافت های نرم اطراف مفصل اشاره کرد. روش های درمانی لگن درد گاهی لگن درد منجر به درد باسن و همچنین حساسیت و درد در کمر و زانو می باشد. این گونه دردهای ارجاعی را می توان با استراحت و مراقبت در منزل درمان کرد. معرفی مشکلات لگن درد از دیدگاه با ما همراه باشید تا علائم رایج لگن درد را به شما معرفی می کند. شناسایی این علائم به شما کمک می کند که لگن درد را از دردهای ارجاعی تشخیص بدهید. افرادی که لگن درد دارند معمولا از مشکلاتی رنج میبرند. از جمله ی این مشکلات می توان که توانایی حرکت مفاصل آنها اشاره کرد. لگن درد منجر به کاهش توان حرکت مفاصل می شود. این مشکل بدین معنا است که مفاصل فرد بیمار دیگر لغزنده نیستند روی استخوان حرکت نمی کنند و همین عدم حرکت منجر به احساس درد می شود. روش های درمانی لگن درد یکی دیگر از علائم و مشکلات لگن درد بسیار دردناک‌تر از مورد بالا می باشد. هنگامی که فرد دچار لگن درد می شود، متاسفانه تمام درد و همچنین وزن بیمار روی پا و لگن آسیب دیده قرار می گیرد. جراحان گزارش داده است که بیمارانی که از لگن درد رنج می برند، متاسفانه ممکن است دچار اسپاسم عضلانی در اطراف مفصل ران و لگن شوندو ناگفته نماند که سفت شدن و گرفتگی عضله بسیار گذار و گاهی مداوم است. علاوه بر اسپاسم و سفتی، گاهی اوقات فرد احساس می کند که از ناحیه مفصل ران دچار بی حسی شده است. یکی از مشکلات رایج و علائم شایع لگن درد شنیدن صدای “کلیک” مانندی است که فرد هنگام راه رفتن با تکان دادن لگن احساس می کند. اگر فرد از لگن درد رنج می برد، نباید خیلی پای خود را به حرکت در بیاورد زیرا تحرک لگن درد را تشدید تر می کند.  درد را فرد بیشتر در قسمت جلویی مفصل احساس می کند. البته ناگفته نماند که شاید بیمار این درد را در قسمت های بیرونی احساس کند. افرادی که  لگن درد دارند، بدون شک با لنگیدن آشنا هستند و آن را تجربه کرده اند. با لنگیدن معمولا فرد تلاش می کند تا فشار کمتری بر پا وارد کند.
ادامه مطلب  موارد منجر به تعویض مفصل لگن
در نهایت یکی دیگر از مشکلاتی که لگن درد ایجاد می کند ممکن است پوکی استخوان و همچنین عفونت استخوانی باشد. اگر شما به دردهای لگن و باسن خود توجهی نکنید، در دراز مدت متوجه خواهید شد که این دردها خود به خود رفع نمی شوند بلکه مشکلات جدی تری برای شما ایجاد می کنند.

راه های درمانی لگن درد

تزریق مفصلی: افرادی که از لگن درد رنج می برند و به صورت مداوم درد دارند می توانند اقدام به تزریق مفصلی کنند. در تزریق مفصلی،  سعی می کند که کورتیزون به مفصل ران تزریق کند. در نتیجه ی تزریق کورتیزون، فرد متوجه می شود که از درد لگن و باسن رهایی یافته است. روش های درمانی لگن درد تزریق مفصلی عمل بسیار حساسی است که باید توسط جراح متخصص  صورت گیرد. تزریق مفصلی به کمک امواج فراصوتی انجام می شود و بهتر است که زیر نظر یک جراح و پزشک زبردست صورت بگیرد. اگر تزریق مفصلی ران دقیقا در محل درد صورت بگیرد، فرد نتیجه بهتری از این درمان می گیرد. رهایی از درد در نتیجه ی تزریق کورتیزون در افراد متفاوت است. بهترین جراح لگن در شیراز گزارش داده است که رهایی از درد لگن پس از تزریق به فرد بیمار بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است درد پس از 3 الی 5 روز از بین برود، اما برخی دیگر از بیماران ممکن است تا 10 روز هم هیچ نتیجه ای نبینند و همچنان درد بکشند. در صورت تداوم درد لگن فرد باید راهی دیگر برای رهایی از لگن درد را با مشورت جراح انتخاب کند. تزریق به تاندون پسواس: همانطور که اشاره کرده ایم، لگن درد با درهای ارجاعی همراه است و تشخیص اینکه درد لگن ناشی از کدام قسمت است بسیار مهم است. یکی از قسمت های درگیر در لگن درد تاندون پسواس است. تاندون پسواس تاندونی است که از مفصل ران بیرون می آید. اگر جراح تشخیص بدهد که درد لگن شما ناشی از تاندون پسواس است، بدون شک اولین روش درمانی اتخاذ شده برای رهایی از درد لگن تزریق به تاندون پسواس است. در این تزریق، جراح امواج فراصوتی را با وسواس زیاد به این تاندون تزریق می کند. اگر جراح حساسیت زیادی به خرج ندهد و تشخیص اشتباه دهد، در نتیجه ی تزریق پسواس، لبروم دچار پارگی می شود. پیامد مثبت تزریق پسواس رفع درد از ناحیه بیرونی مفصل ران است. در صورتی که لبروم دچار فشار شود پاره شود، بهتر است که سریعا به بهترین جراح لگن در شیراز مراجعه کنید و بررسی های دقیق تری باید صورت گیرد.
ادامه مطلب  آنچه باید درباره شکستگی لگن بدانیم
جراحی لگن تزریق بورس: افرادی که لگن درد دارند بدون شک با التهاب بورسا هم مواجه شده اند و هنگامی که بورسا که همان کیسه ی مملو از مایع فشار زیادی را متحمل می شود، دچار التهاب می شود. در این هنگام، متخصص توصیه میکند که باید به بورسا تزریق کند تا این التهاب رفع شود لگن درد درمان شود. تزریق بورس نه تنها برای بیماران مبتلا به بورسیت تجویز می شود، بلکه افرادی که التهاب بورسای آنها در اثر فیزیوتراپی و رژیم درمان نشده است توصیه می شود. فیزیوتراپی: بیمارانی که درد لگن و باسن دارند، پیشنهاد می کند که حتما مراجعه به فیزیوتراپی را به عنوان یک گزینه درمانی در نظر بگیرند. هنگامی که فرد لگن درد دارد و سعی می کند برای انجام امور تحرک داشته باشد، بدون شک درد زیادی را احساس می کند. در این مواقع انجام  جلسات فیزیوتراپی و همچنین انجام فعالیت های تحرکی درمانی به فرد در کاهش درد هنگام راه رفتن کمک ویژه ای می کند. از جمله مزایای فیزیوتراپی می توان به مستحکم شدن عضلات مفصل ران از طریق حرکات و تمرینات خاص اشاره کرد.  فیزیوتراپی می تواند به درست راه رفتن و جلوگیری از لنگیدن فرد کمک کند. همچنین فیزیوتراپ به بیمارانی که در عصا گرفتن مشکل دارند کمک می کند که چگونه با عصا بدون هیچ استرسی راه بروند. افرادی که از با عصا راه رفتن ترس دارند، معمولا بدون مشورت پزشک از عصای زیر بغل استفاده می کنند. سعی کنید برای انتخاب عصا حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا نوع عصا و اندازه ی ارتفاع آن و همچنین اینکه مناسب کدام سمت لگن باشد در فرآیند درمان بسیار مهم و تاثیر گذار است. بسیاری از افراد به دلیل شغل و فعالیت هایی که روزانه دارند دچار درد لگن و باسن می شوند، در صورت بروز چنین مشکلی، حتما با متخصص کار درمانی صحبت کنید. اگر فعالیت و شغل شما منجر به لگن درد می شود، بدن شک شیوه ی نشستن شما و یا حتی ایستادن شما حین کار باید تغییر کند. گاهی از بالش های طبی برای نشستن جهت کاهش فشار به لگن و باسن استفاده می شود.
ادامه مطلب  آناتومی جامع لگن خاصره و استابولوم
عمل جراحی: یکی دیگر از روش های درمانی لگن درد می باشد؛ انجام عمل  های جراحی است. هر مشکلی که لگن دارد، درمان متفاوتی دارد. بطور مثال، شما هرگز نمی توانید شکستگی لگن را با تزریق و همچنین فیزیوتراپی ترمیم کنید. شکستگی و ترک خوردن لگن از جمله مشکلاتی هستند که تنها با جراحی می توان آنها را حل کرد. آن دسته از بیمارانی که به تعویض مفصل نیاز دارند، باید در اولین فرصت تن به عمل جراحی بدهند. افرادی که عمل جراحی تعویض مفصل ران انجام می دهند، بدون  شک باید پس از عمل در جلسات فیزیوتراپی حضور یابند تا به نتیجه بهتری در درمان و راه رفتن دست یابند. البته ناگفته نماند که اگر عمل تعویض مفصل شما زیر نظر انجام شود، با درصد بسیار بالایی عمل موفقی است. مصرف دارو: از دیگر موارد درمانی لگن درد می توان به مصرف دارو اشاره کرد. گاهی لگن درد شما آنقدر پیشرفته نیست که جراح عمل جراحی یا تزریق را به عنوان درمان توصیه کند. مصرف داروهای غیر استروئیدی از گزینه های درمانی لگن درد و کاهش درد باسن است. بطور مثال برای کاهش التهاب بورسیت از داروهای ضد التهاب با رعایت موارد احتیاط تجویز می شود. بنابراین، در صورت لگن درد، اگر ترس از عمل جراحی یا تزریق های فراصوتی دارید، شاید پزشک تنها تشخیص مصرف دارو بدهد.
Tags: