درمان پارگی روتاتورکاف در شیراز

روتاتورکاف گروهی متشکل از چهار عضله و تاندون است که مفصل شانه را احاطه می‌کنند و سر استخوان بازو را در سوکت کم عمق شانه نگه می‌دارند. نقش روتاتورکاف تثبیت شانه و کمک به حرکت مفصل آن است.

پارگی روتاتورکاف در اثر دور شدن تاندونها از استخوان اتفاق می‌افتد و احتمال بروز آن با افزایش سن، و در مشاغلی که مستلزم انجام حرکت های تکراری بالای سر هستند، مانند نقاشی و نجاری، بیشتر است. علامت اصلی پارگی، احساس درد ناخوشایند در شانه است که با دور کردن بازو از بدن بدتر می‌شود.متخصص استخوان و مفاصل شیراز

در بسیاری از موارد مدیریت این آسیبها با فیزیوتراپی و سایر روشهای محافظه کارانه امکان پذیر است. اما در صورتی که پارگی شدید باشد، یا به درمانهای غیر‌جراحی پاسخ ندهد، چاره آن جراحی است. درمان جراحی و غیر‌جراحی پارگی روتاتورکاف در شیراز توسط دکتر بهداد اسکندری ثانی انجام می‌شود.

درمان پارگی روتاتورکاف یا تاندون شانه در شیراز

پارگی روتاتورکاف باعث درد شدید و محدود شدن حرکات بازو می‌شود. از آنجا که به تاخیر انداختن درمان باعث تداوم درد می‌شود و نهایتا می‌تواند منجر به از دست دادن دائمی حرکات، ضعف شدید، و تخریب پیشرونده مفصل شانه شود، باید در اولین فرصت نسبت به درمان آن اقدام نمود. درمان پارگی روتاتورکاف توسط دکتر بهداد اسکندری فلوشیپ تکمیلی جراحی شانه از پاریس در شیراز انجام می‌شود.

تصویری از پارگی روتاتورکاف

آناتومی مرتبط با پارگی روتاتورکاف

روتاتورکاف به گروهی از عضلات و تاندونهای شانه گفته می‌شود که در دور کردن بازوها از بدن به انسان کمک می‌کند. شانه یک مفصل گوی و کاسه ای (توپ و سوکت) است که از اتصال سر گرد استخوان بازو (توپ) و سوکت تیغه شانه تشکیل شده است. کار اصلی روتاتورکاف نگه داشتن توپ استخوان بازو در سوکت تیغه شانه است. برای رزو میتوانید با مطب دکتر بهداد اسکندری ثانی تماس گرفته.

ادامه مطلب  عمل پروتز زانو؛ انواع، روش پیشگیری و عوارض آن

درمان پارگی روتاتور کف با استفاده از فیزیوتراپی

پارگی روتاتور کف یکی از مشکلات شایع در بخش عضلانی و اسکلتی است که معمولا به دلیل ضربه مستقیم، فشار شدید به بخش پشتی شانه، سنگینی بارهای ورزشی یا الگوی حرکات نامناسب در ورزش‌های آویزان از قبیل بدمینتون، والیبال و بسکتبال ایجاد می‌شود. در صورتی که پارگی روتاتور کف تشخیص داده شود، فیزیوتراپی می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های اصلاحی بدون جراحی مؤثر باشد.

درمان با فیزیوتراپی شامل تمرینات تقویتی، کششی و کنترل حرکتی برای حفظ حرکتی و نوار عضلانی قوی در اطراف مفصل شانه است. همچنین، فیزیوتراپی به عنوان یک روش نافذ برای کاهش التهاب و درد، استفاده می‌شود که می‌تواند بهبودی سریعتر و مؤثرتر را درمان پارگی روتاتور کف برای بیماران ایجاد کند.

روش‌های جدید درمان پارگی روتاتور کف

پارگی روتاتور کف یک مشکل شایع در مفصل شانه است که می‌تواند باعث تحریک، التهاب و ناراحتی شدید شود.

درمان پارگی روتاتور کف از طریق روش‌های مختلفی به عنوان مثال فیزیوتراپی، تزریقات و در صورت لزوم جراحی انجام می‌شود. اما در سال‌های اخیر، روش‌های جدیدی برای درمان پارگی روتاتور کف توسعه داده شده است که شامل استفاده از پلاکت‌های خونی غنی‌شده (PRP)، سلول‌های بنیادی و تزریقات هیالورونیک اسید می‌باشد.

این روش‌های جدید باعث بهبود سریع‌تر درد و التهاب شده و می‌توانند برای بیمارانی که نمی‌خواهند به جراحی روی آورند یا نمی‌توانند جراحی را تحمل کنند، مفید باشند.

پاریدی در قسمت شانه را شاید اکثرا نادیده میگیرن و باید توصیه کرد حتما به دکتر متخصص ارتوپدی درشیراز تمامی علائم درد در قسمت شانه را اعلام کرد.

آناتومی مرتبط با پارگی روتاتورکاف
تصویر سمت راست مفصل شانه (رنگ سبز اتصال گوی و سوکت) و سمت چپ عضلات و تاندونهای روتاتورکاف را نشان می‌دهد.

پارگی روتاتور کف، تشخیص و درمان:

پارگی روتاتور کف یکی از مشکلات شایع در منطقه شانه است. برخی از نشانه‌های پارگی شامل درد، ضعف و کاهش قدرت شانه در حین حرکت، از دست دادن توانایی حرکت دست و شانه در برخی حالات، و شلی پذیری عضلانی هستند. برای تشخیص پارگی روتاتور کف، معمولا از تصویربرداری از جمله MRI استفاده می‌شود. درمان پارگی روتاتور کف ممکن است شامل فیزیوتراپی، داروها، تزریق کورتیزون، و در برخی موارد جراحی باشد.

ادامه مطلب  راه های درمان شکستگی مچ دست+ورزش ها

روتاتور کف: علت، علائم، تشخیص و درمان:

روتاتور کف یک مجموعه از چهار عضله در منطقه شانه است. پارگی روتاتور کف معمولا به دلیل صدمات طرحی، فشار طولی بر روی شانه، یا سایر عوامل مانند نابالغی عضلانی و مفصلی رخ می‌دهد.