توصیه های متخصص ارتوپدی برای فعالیت در خانه

امروزه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان درگیر بیماری کرونا شده‌اند که این موضوع تاثیر مستقیمی بر شیوه و روش‌های کسب‌وکار نیز گذاشته است.

افزایش فعالیت جسمانی:

افزایش فعالیت جسمانی در خانه به شخص کمک می‌کند تا عضلات قوی‌تری داشته باشد و میزان انرژی و استقامت بدن خود را افزایش دهد. متخصص ارتوپدی ممکن است به شخص توصیه کند که تمرینات تقویتی عضلات، تمرینات کاردیو و یا حتی پیاده‌روی در خانه انجام دهد. اهمیت این تمرینات بیشتر در شرایطی است که فرد به دلیل مشکلات مربوط به شانه، کمر، زانو و یا سایر مفاصل درد دارد. در این شرایط، تمرینات گرم‌کننده و تقویتی بهبود درد و عملکرد عضلات را بهبود می‌بخشند.

استفاده از ابزارهای کمکی:

استفاده از ابزارهای کمکی مانند چوب قابل تنظیم، کفش‌های پشتیبانی‌کننده و یا کمربند پشتیبان، به فرد کمک می‌کند که وزن خود را به اندازه مناسبی توزیع کند و باعث کاهش فشار بر روی مفاصل می‌شود. این ابزارها به شخص کمک می‌کنند که در طول روز نه تنها راحت‌تر حرکت کند، بلکه کمک می‌کنند تا مفاصل کمتر فشار ببینند و احتمال آسیب به آنها کاهش پیدا کند.

خوابیدن در حالت مناسب:

خواب در حالت مناسب به شخص کمک می‌کند تا بخش‌های مختلف بدن خود را در طول شب استراحت دهد و پس از آن، بهترین عملکرد را ارائه دهد. با توجه به اینکه بیشتر افراد حداقل 8 ساعت در شب خواب می‌کنند، رعایت قواعد خواب مناسب به شدت مهم است.

متخصص ارتوپدی می‌تواند به شخص توصیه کند که از بالش، تشک و یا مبلمان مناسبی استفاده کند تا به عضلات، استخوان‌ها و مفاصل خود کمک کند.

این موضوع نگرانی‌های بسیاری را برای افراد پیش آورده، برای مثال کارفرمایان نگران کیفیت کسب‌وکار خود هستند تا همه‌چیز طبق اصول طی شود؛ اما موضوع و نگرانی اصلی که وجود دارد، این است که این شیوه از کار کردن عوارضی را نیز در پی خواهد داشت و باید اصول به خصوصی را رعایت کرد تا دچار مشکلاتی نظیر کمر درد، گردن درد، پا درد و دیگر دردها نشد.

از همین جهت تصمیم داریم در این مقاله به برخی از توصیه‌های یک متخصص ارتوپد برای کار در خانه بپردازیم تا با آن‌ها آشنا شوید و از آن‌ها استفاده‌ی لازم را ببرید.

اولین موضوعی که باید به آن توجه شود، این است که بسیاری از کارمندان به سبب آنکه توسط کارفرمای خود یک کارمند وفادار، فداکار و پایبند به اصول شناخته شوند، مرز بین کار و زندگی را در نظر نمی‌گیرند و هر کاری را در راستای هدف خود انجام خواهند داد.

برای مثال بسیاری از کارمندان در این دوران صبح، ظهر و شب‌ها را به کار مشغول هستند و برای خود آخر هفته‌ای نیز در نظر نمی‌گیرند و در روزهای آخر هفته نیز همانند دیگر روزهای هفته کار می‌کنند.

توجه داشته باشید که این دورکاری برای چند روز نیست و کارفرمایان از کارمندان خود تقاضای چند ماه دورکاری را داشته‌اند؛ اما اگر فرد بخواهد با این شیوه کارهای واگذار شده را انجام دهد، به طور حتم با مشکلات و دردهای بسیاری نظیر گردن درد، کمر درد، دست درد و مواردی این چنینی مواجه خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود اصول درست کار کردن را رعایت کنید تا مشکلی در این راستا پیش نیاید.

کمر درد

از ورزش کردن غافل نشوید

بدون شک انجام حرکات ورزشی از بهترین اقداماتی محسوب می‌شود که انجام آن‌ها از مبتلا شدن شما به مشکلات گوناگون جلوگیری می‌کند.

توجه داشته باشید که حرکات ورزشی را انجام دهید که با شرایط جسمی و سنی شما تناسب دارند. از جمله ورزش‌هایی که انجام دادن آن‌ها مشکلی را برای کسی پیش نمی‌آورد و حتی می‌تواند از بروز بسیاری از مشکلات مانند کمر درد و گردن درد جلوگیری کند، می‌توان به صاف کردن زانو در زمانی که پشت میز نشسته‌اید، باز کردن دست‌ها و انجام حرکات دورانی، انجام حرکت دوچرخه و جمع و رها کردن عضلات شکم اشاره کرد.

این دست از تمرینات در کمال سادگی و راحت بودن، تاثیر بسیار مطلوبی بر سلامت جسمی و حتی روانی شما خواهند داشت. دقت داشته باشید که انجام این دست از حرکات به هیچ تجهیزات خاصی نیاز ندارد و شما می‌توانید در هر لحظه به انجام آن‌ها بپردازید و هیچ بهانه‌ای برای این موضوع نخواهید داشت.

علاوه بر این دست از تمرین‌ها، حرکات موثر دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کنند تا سلامت فیزیکی خود را حفظ کنید؛ اما اصولا این دست از تمرین‌ها نیازمند تجهیزات مشخصی هستند و بسیاری از افراد به دلیل آنکه به این تجهیزات دسترسی ندارند، از ورزش کردن طفره می‌روند؛ اما باید گفت چنین بهانه‌ای کارساز نخواهد بود، چرا که شما می‌توانید از وسایل دیگری چون کیسه‌های حاوی گندم و برنج که وزنی برابر با 2 تا 3 کیلوگرم دارند نیز استفاده کنید.

لازم است بدانید که افراد کم‌تحرک، مفاصلی خشک، پوک و ناتوان دارند و به مرور زمان دچار مشکلات گوناگونی چون کمر درد، پا درد، گردن درد و … می‌شوند و دوره میان‌سالی سختی را خواهند داشت. علاوه بر این مشکلات، معضلات بزرگ‌تری نیز امکان دارد پیش آید که می‌توان به مشکلات عروقی چون فشارخون، دیابت، مشکلات قلبی و مواردی از این دست اشاره کرد؛ در حالی که اگر فرد به انجام حرکات فیزیکی بپردازد، عضلات قلب قوی‌تری خواهد داشت و کمتر دچار مشکلات نام برده می‌شود.

حرکات ورزشی و کمر درد

سایر مطالب مفید: معرفی متخصص زانو در شیراز

انتخاب رژیم غذایی مناسب

از دیگر توصیه‌هایی که پزشکان ارتوپد دارند، می‌توان به مصرف مواد غذایی خاص اشاره کرد. شما با مصرف برخی از مواد می‌توانید امکان آسیب دیدن مفاصل خود را کاهش دهید. برای مثال مواد غذایی که درون ساختار خود گوگرد دارند می‌توانند به خوبی التهاب مفاصل شما را کم کند. تخم‌مرغ، مارچوبه، سیر و پیاز از جمله موادی محسوب می‌شوند که در ساختار خود گوگرد دارند.

گوگرد از آنجایی که امکان جذب کلسیم را برای استخوان‌ها افزایش می‌دهد تاثیر بسزایی بر استحکام استخوان‌ها و همچنین حفظ مفاصل دارد.

علاوه بر مورد پیشین، مواد گوناگون دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند منجر به بهبود شرایط وضعیت جسمانی شود. طبق توصیه‌هایی که توسط متخصص‌های ارتوپد به گوش رسیده است، می‌توان به مصرف مواد دیگری چون سبزیجات، میوه، مغز و آجیل‌ها، ماهی‌های آب سرد، مواد معدنی و …اشاره کرد.

با تمام این اوصاف از اهمیت بهترین رژیم غذایی برای تقویت مفاصل و بهبود آرتروز غافل نشوید. همچنین توصیه می‌شود که اگر شما از دسته افرادی هستید که باید کار خود را به صورت در کاری انجام دهید، با یک متخصص ارتوپد مشورت کنید تا پس از انجام کار برای شما مشکلاتی اعم از گردن درد، کمر درد، پا درد و دیگر مشکلات پیش نیاید.

اگر شما در شیراز ساکن هستید و به دنبال یک دکتر ارتوپد در شیراز می‌گردید، دکتر بهداد اسکندری ثانی انتخاب مطمئنی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید پیش از پرداختن به امور خود با دکتر اسکندری مشورت‌های لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید مشکلات فیزیکی و جسمی نظیر کمر درد، پا درد، گردن درد، دست درد. دردهای جسمانی از این دست پیش نیاید.

دکتر اسکندری شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *