آشنایی با بهترین جراح لگن در شیراز

آشنایی با بهترین جراح لگن در شیراز

اگر در جست و جوی بهترین جراح لگن در شیراز هستید، ما به شما بهترین جراح لگن را با سابقه ی درخشان در جراحی های متعدد در سال معرفی می کنیم. اگر شما نگران جراحی لگن خود و همچنین تعویض مفصل می باشید، می توانید بهترین جراح لگن در شیراز را انتخاب کنید و از بهترین تکنیک های جراحی و مراقبتی این جراح معروف بهره مند شوید.

دکتر بهداد اسکندری جراح لگن در شیراز

• جراحی ارتوپدی
  • جراحی و تعویض مفصل زانو و لگن
  • جراحی آسیب های ورزشی و آرتروسکپی مفصل زانو
  • درمان مفصل زانو
  • درمان درد سیاتیک
  • پی آر پی(prp)
  • تزریق ژل
بهترین جراح لگن در شیراز - دکتر بهداد اسکندری

اگر شما قصد جراحی لگن و یا تعویض مفصل دارید، بدون شک سوال هایی در ذهنتان نسبت به انتخاب بهترین جراح لگن در شیراز پیش می آید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که از مهارت و دانش و همچنین سابقه ی جراح خود کسب اطمینان کنید. لگن یکی از اصلی ترین و حیاتی ترین مفاصل بدن انسان است که با کوچکترین آسیب به شدت به فرد فشار و درد وارد می کند و باید خیلی سریع نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

این مفصل حیاتی اگر دچار شکستگی یا دیگر آسیب ها شود، تمامی فعالیت های روزمره ی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی افراد بخاطر این آسیب ها حتی از انجام فعالیت های شخصی باید خودداری کنند. بنابراین با ما همراه باشید و موارد مهم و تاثیر گذار در این جراحی های سخت را با شما در میان بگذاریم. امیدواریم  این مطالب مفید کمک شایانی به شما در اهمیت دادن  به جراحی لگن کمک کند.

جراحی لگن

درد لگن و مشکلات ارجاعی این مفصل حیاتی بدن از جمله مشکلاتی هستند که باید توسط متخصص ارتوپدی مورد بررسی قرار گیرند. جراح لگن با دقت و وسواس بسیار زیاد لگن شما را مورد معاینه قرار می دهد زیرا این قسمت از بدن کارایی های بسیار مهمی دارد و شما نباید این جراحی لگن بصورت سطحی برخورد کنید.جراح بدون شک با بیمار درباره ی روش های درمانی لگن صحبت می کند و اگر شما دردهای متفاوتی داشته باشید ، قطعا تصمیم های متفاوتی هم برای شما توسط جراح گرفته می شود.

بهترین جراح لگن در شیراز

از آنجاییکه لگن اندامی حیاتی بوده و کارکردهای بسیار زیادی برای بدن دارد، توصیه می شود در انتخاب پزشک معالج دقت لازم را بعمل آورید. با انتخاب بهترین جراح لگن در شیراز  می توانید انواع دردهای لگن و مشکلاتی از قبیل آرتروز لگن را درمان کنید. همچنین با انتخاب  جراح لگن می توانید با روش هایی نوین و پیشرفته از قبیل تعویض مفصل ران و تعویض مفصل لگن، درد لگن را به حداقل برسانید و بیماری های لگنی خود را درمان کنید.

تعریف لگن درد

لگن درد برای دردهایی استفاده  می شود که در قسمت بیرونی ران احساس می شوند . لگن دردها معمولا ناگهانی به سراغ فرد می آیند و بیشتر این دردها شب ها احساس می شوند. لگن درد معمولا با دردهای سبکی آغاز می شود که اگر توسط بهترین جراح لگن در شیراز مورد معاینه قرار نگیرند، روز به روز شدیدتر می شوند و شاید کار به جراحی لگن ختم شود. جراح به شما توصیه می کند که به لگ خود به عنوان اساسی ترین مفصل تحتانی بدن اهمیت دهید و در صورت در سریعا به پزشک مراجعه کنید تا از انجام کارهای روزمره ی خود باز نمانید.  لگن درد در زنان بسیار شایع تر از مردان است و  معمولا در محدوده ی سنی 40 تا 60 سال خود را نشان می دهد.

بهترین جراح لگن در شیراز

توصیه ی جراح  به زنان باردار این است که لگن درد در دوران بارداری کاملا نرمال است و هیچ گونه نگرانی ندارد. اگر شب هنگام خواب اذیت می شوید می توانید به سمت پهلو بخوابید و یک بالش بین پاهای خود قرار دهید تا به عنوان اهرم از درد جلوگیری کند.

معرفی دلایل لگن درد

لگن درد معمولا نتیجه ی دردهای مفصلی، آسیب های عضلانی و دردهای ارجاعی بافت اطراف لگن است.

سندرم درد برجستگی بزرگ استخوان ران:

این نوع سندرم که با لگن درگیر است نتیجه ی کوتاه شدن و فشرده شدن تاندون های متصل کننده عضلات سرینی اطراف باسن است. این سندرم هنگامی ایجاد می شود که عضلات سرینی ضعیف شوند و در نتیجه استحکام و ثبات بیشتری در قسمت جلویی بوجود می آید. بدنبال این اتفاق، تاندون ها که وظیفه ی اتصال عضلات سرینی  به ران و لگن را دارند کوتاه می شوند و درد در ناحیه لگن ایجاد می شود. این سندرم لگن باعث می شود که شب هنگام خواب استخوان برجسته ی  بزرگ ران، تاندون ها و کیسه های پر از مایع بورسا دچار درد و حساسیت شوند.

بورسیت:

کیسه های مایع بورسا هم می توانند یکی از دلایل لگن درد بصورت مجزا باشند. وظیفه ی این کیسه ها جلوگیری از اصطکاک در ناحیه مفاصلی ران می باشد. بورسیت ها معروف به بالش های محافظ هستند که فشار وارد شده بر مفصل را کاهش می دهند. یکی دیگر از وظایف بورساها لغزندگی مفاصل بر روی استخوان ها می باشد. هنگامی که بورسا ملتهب می شود، میزان مایع موجود در این کیسه ها بیشتر می شود و در نتیجه درد و تیزی در ناحیه مفصل ایجاد می شود. بدین صورت است که پزشک تشخیص بیماری بورسیت می دهد.  درد بورسیت از لگن تا ران فرد را درگیر می کند.

تندنوپاتی یا اختلالات تاندونی

تندنوپاتی یا اختلالات تاندونی از دیگر دلایلی است که بهترین جراح لگن در شیراز به عنوان یک دلیل لگن درد معرفی می کند. در این بیماری، تاندون های فرد دچار اختلال می شوند و هماهنگ نیستند. هنگامی که فرد راه می رود، از راه پله بالا می رود یا از ارتفاعی کوچک می پرد، تاندون های او با عضلات سرینی و ران درگیر یکدیگر می شوند. اگر تاندون ها به دلیل افزایش فشار و یا وزن زیاد دچار التهاب، اختلال و پارگی شوند، فرد در راه رفتن دچار مشکل و درد شدید می شود.  روی چهار زانو نشستن می تواند منجر به اختلال تاندون ها شود. البته ناگفته نماند که روی یک پا ایستادن به مدت زیاد هم می تواند در عملکرد تاندون ها اختلال ایجاد کند.

آرتروز

یکی دیگر از دلایل لگن درد می تواند آرتروز باشد. بیماری آرتروز در افراد بالای 50 سال بسیار شایع است. یکی از دلایل ایجاد آرتروز، از بین رفتن غضروفی است که از مفاصل محافظت می کند. بالا رفتن سن دلیل دیگر این بیماری است.

بهترین جراح لگن در شیراز

بهترین جراح لگن در شیراز معتقد است که آرتروز همچنین هنگامی ایجاد می شود که در غضروف های پوشاننده ی پایانی استخوان سایش و پارگی رخ دهد. هنگامی که در مفصل ران، غضروف دچار ساییدگی می شود، التهاب و تورم زیادی به دلیل اصطکاک استخوان ها ایجاد می شود. آرتروز منجر به سفت شدن در ناحیه لگن می شود که بدون شک این درد شما را از انجام کارهای روزمره منع می کند. ناحیه درد آرتروز لگن، باسن و پایین پا می باشد و معمولا در شب افراد را اذیت می کند. درد آرتروز در بسیاری از افراد مانع از راه رفتن آنها می شود. آرتروز منجر به خشکی مفاصل می شود و حتی گاهی افراد هنگام راه رفتن صدای خاصی مانند شکستن را می شنوند. آرتروز انواع دیگری دارد که مانند روماتیسم در ناحیه لگن درد ایجاد می کنند.

ورزش هم تواند دردهایی در ناحیه لگن و ران ایجاد کند. ورزش های سنگین در زمینه های فوتبال، رقص و دو و میدانی میتواند باعث ایجاد بورسیت و اختلال های تاندونی شود. یکی دیگر از خطراتی که روزش های سنگین برای لگن ایجاد می کنند صدمه زدن به بافتی است که استخوان لگن به استخوان ساق پا وصل می شود. توصیه پزشکان به ورزشکاران همواره بدین صورت است که از انجام ورزش های سنگین خودداری کنند و همچنین از ایجاد ناگهانی حجم زیادی از ورزش پرهیز کنند زیرا بدون شک مفصل ران و لگن در تمامی ورزش ها درگیر هستند و تحت تاثیر این تغییرات ناگهانی قرار می گیرند. اگر بعد از مدتی طولانی به عرصه ی ورزش برگشتید، بدون شک اگر از آمادگی جسمانی برخوردار نباشید بدن شما بویژه تاندون ها دچار آسیب های جدی می شوند  حتی گاهی منجر به شکستگی نیز می شود.

شکستگی لگن

شکستگی لگن معمولا بسیار تهدید کننده است زیرا فرد قادر به نشستن یا حرکت کردن نیست. شکستگی لگن معمولا اگر تصادف و اتفاقی رخ ندهد، برای افراد مسن معمولا پیش می آید. هنگامی که لگن شکسته می شود، فرد با هر حرکت کوچکی دچار درد شدید می شود. از دلایل شکستن لگن در افراد مسن می توان به کم شدن تراکم استخوانی و همچنین سخت شدن در راه رفتن و زمین خوردن این افراد اشاره کرد.  گاهی شکستگی لگن می تواند نتیجه ی بیماری های سرطانی، تومور و همچنین کیست های استخوان است. البته گاهی اوقات عوامل ژنتیکی در شکستگی لگن تاثیر گذار هستند. تصادفات و آسیب های ورزشی از دیگر عوامل شکستگی لگن می باشند که در این مواقع سر استخوان از حفره خارج می شود و بسیار دردناک است. در این حوادث، گاهی شاهد در رفتگی مفصل ران می باشیم.

در شبکه اجتماعی اینستاگرام ما را دانبال کنید

4 thoughts on “آشنایی با بهترین جراح لگن در شیراز

1. دکتر بهداد اسکندری

سلام ، جدی بودن شکستگی لگن نیز بستگی به تعداد و شدت استخوان‌های شکسته و همچنین تاثیری که روی اندام‌های داخلی لگن گذاشته دارد.
      بنابراین شدت شکستگی‌های لگن از جزئی تا تهدید کننده زندگی متغییر است.