کمردرد و درد سیاتیک:

کمردردهایی که ناشی از درد سیاتیک است و معمولاً دردهایی است که به‌صورت دردهای تیر کشنده در پا است در هنگام ایستادن و راه‌رفتن تشدید می‌شوند با نشستن و درازکشیدن بهبود پیدا می‌کند و در این‌جور موارد فرد در قسمتی از ستون فقرات کمری دچار فشار بر روی ریشه‌های عصبی سیاتیک است که می‌تواند به علت دیسک بین مهره‌ها و مشکلات دیسک کمر یا به علت مشکلات ساییدگی مفصل بین مهره‌ای این اتفاق افتاده باشد و محل فشار در آنجا باشد. در اغلب موارد با درمان‌های نگهدارنده مثل استراحت، تزریقات داخل مفصلی و یا تزریقات اپیدورال کمری و آب‌درمانی به‌خوبی معالجه می‌شود و درصورتی‌که علائم بهبود پیدا نکند و یا فرد در بررسی MRI  کمر پارگی کامل دیسک شده باشد نیاز به درمان جراحی خواهد داشت

دیسک گردن:

معمولاً دردهایی که ناشی از دیسک گردن است به‌صورت درد تیر کشنده در دست و بازوها است بخصوص با فعالیت تشدید می‌شود و به همراه گزگز و مورمور شدن انگشتان و دست می‌تواند باشد و معمولاً با درمان‌های غیر جراحی می‌تواند تا حدود زیادی کمک‌کننده باشد، مجموعه‌ای از استراحت، گردنبند، داروهای مسکن، تزریقات مفصلی و فیزیوتراپی و درصورتی‌که فرد دچار پارگی دیسک باشد یا با این درمان‌ها اصلاً بهبود پیدا نکند ظرف 4 تا 6 هفته بهتر است که به فکر درمان جراحی باشد

ساییدگی مفاصل:

شایع‌ترین مفاصل شامل مهره‌های کمر و گردن و همچنین مفصل‌های لگن و زانو و شانه می‌باشد، معمولاً درمان‌ها نگهدارند است یعنی درمان‌هایی است شامل تقویت عضلات، تمرینات تقویتی برای عضلات، پرهیز از فشارآوردن به مفصل .

ستون فقرات:

دررابطه‌با ستون فقرات آب‌درمانی می‌تواند بسیار مفید باشد و در نهایت تزریقات داخل مفصلی که می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد، در مواردی که ساییدگی بسیار شدید است بخصوص در مورادی که در زانو لگن و شانه است نیاز به تعویض مفصل خواهد بود که بسته به نوع وضعیت بیمار و وضعیت عضلات، اعصاب و استخوان نوع جراحی و نوع پروتز می‌تواند متفاوت باشد

کمر و گردن: درنهایت اگر که درمان‌های غیر جراحی اصلاً کمکی نکند گزینه‌های جراحی قابل‌بررسی خواهد بود

پوکی‌استخوان:

در حقیقت بافت زمینه‌ای استخوان یا اسکلت‌بندی داخل استخوان ضعیف می‌شود، پوکی‌استخوان یک بیماری است که استخوان ما به علت ضعیف شدن از داخل بافت شکننده می‌شود و به‌تدریج شانس شکستگی‌های خودبه‌خود ایجاد می‌کند. راه‌های جلوگیری: ورزش منظم، تغذیه مناسب پرهیز از کمبود ویتامین D. در صورت بروز به پوکی‌استخوان با درمان‌های دارویی می‌توان جلوی پیشرفت پوکی‌استخوان را گرفت و تا حدودی بهبود پیدا می‌کند و در مواردی که پوکی استخوان شدید است درمان‌های تزریقی تأثیرگذارتر از درمان خوراکی می‌باشد و فقط استفاده از ویتامین و کلسیم برای درمان پوکی‌استخوان کافی نیست