متخصص و جراح زانو در شیراز

معرفی متخصص و جراح زانو در شیراز

تلاش برای شناسایی بهترین جراح زانو در شیراز دلیل مشخصی دارد. درد زانو و نارسایی عملکرد در آن به هر شکلی، می‌تواند دردسرهای زیادی را برایتان در پی داشته باشد و اغراق نیست اگر بگوییم گاهی ممکن است تحمل هر لحظه از شبانه‌روز را برایتان به کاری طاقت‌فرسا تبدیل کند.

دکتر بهداد اسکندری ثانی
کلینیک تخصصی ارتوپدی دکتر بهداد اسکندری ثانی
  • فلوشیپ جراحی زانو و شانه از فرانسه
  • فلوشیپ تکمیلی جراحی اصلاح انحرافات و کوتاهی اندام ها
  • جراحی تروما و شکستگی های اندام
  • جراحی آسیب های ورزشی زانو و شانه
  • جراحی و تعویض مفصل زانو، لگن و شانه 
  • جراحی اصلاح انحرافات و کوتاهی اندام ها
  • ارتوکین تراپی زانو
  • تزریق پی آر پی(prp)، تزریق ژل

زانو عضوی بسیار مهم است که بخش عمده‌ای از وزن بدن را تحمل نموده و در انجام هر کاری که به صورت ایستاده انجام شود، نقشی اساسی ایفا می‌کند. با این حال، عملکرد این عضو مهم بنا به دلایل مختلفی ممکن است دچار اختلال شده و این اختلال معمولاً خود را همراه با دردی آزاردهنده نشان می‌دهد.

مشکلات زانو می‌توانند به واسطه بروز یک سانحه، آرتروز و همین‌طور فشارهای بیش‌ازحد جسمی، پدیدار شوند و چنانچه برای حل مشکل، به موقع اقدام نکنید، ماجرا می‌تواند وارد مراحل وخیم‌تری شده و کار درمان را سخت‌تر کند.

به همین دلیل بسیاری از افرادی که با مشکلات زانو درگیر هستند و در استان فارس یا استان‌های هم‌جوار سکونت دارند، برای شناسایی و مراجعه به متخصص زانو در شیراز یا بهترین جراح زانو در شیراز تلاش زیادی می‌کنند.

قبل از اینکه بحث را ادامه دهیم، باید یادآور شویم که شیراز، یکی از قطب‌های پزشکی ایران در حوزه‌های تخصصی مختلف است و به همین علت، افراد زیادی نه فقط از استان فارس و استان‌های مجاور، بلکه از سراسر ایران برای ملاقات با پزشکان حاذق و کار بلد، به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین شناسایی بهترین جراح زانو در شیراز، می‌تواند به حل مشکل همه هم‌وطنان از سراسر نقاط ایران که از عارضه زانو رنج می‌برند، کمک کند.

تشخیص مشکل زانو

اهمیت ملاقات با بهترین جراح زانو در شیراز، صرفاً به کیفیت انجام عمل جراحی زانو محدود نیست. وقتی صحبت از متخصص زانو در شیراز می‌شود، ممکن است خیلی از افراد، مراجعه به پزشک را معادل با قطعی بودن جراحی زانو بدانند درحالی‌که همیشه در عمل، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

اولین اهمیت مراجعه به متخصص زانو، حصول اطمینان از تشخیص درست مسئله است. شاید برای حل مشکل زانوی شما اصلاً نیازی به انجام عمل جراحی نباشد و این همان مسئله‌ای است که متخصص درباره آن تصمیم‌گیری می‌کند. پزشکان معمولاً با رویکردی روشمند و مرحله به مرحله به رفع مشکلات زانو می‌پردازند و جراحی زانو، معمولاً آخرین گزینه است که در صورت جوابگو نبودن روش‌های دیگر، به آن متوسل می‌شوند. انجام فیزیوتراپی، دارودرمانی و عملیات تزریق، ازجمله گزینه‌هایی هستند که پزشک با توجه به نوع عارضه‌ی زانو، ابتدا آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر مشکل به واسطه این راهکارها حل شود، طبعاً کار به جراحی زانو نمی‌کشد.

تشخیص مشکل زانو

بنابراین اخذ نوبت ویزیت از دکتر ارتوپدی شیراز، این اطمینان را برایتان ایجاد می‌کند که مشکل زانویتان به درستی شناسایی می‌شود. واضح است درصورتی‌که نیازی به جراحی نباشد، علاوه بر آنکه بی‌جهت زانویتان را به تیغ جراحی نمی‌سپارید، متحمل هزینه‌های غیرضروری نیز نخواهید شد.

سایر مطالب مفید:معرفی بهترین دکتر جراح رباط صلیبی در شیراز

وقتی جراحی، تنها گزینه روی میز است!

اگر وضعیت شما بنا به تشخیص متخصص زانو طوری باشد که هیچ راهی جز جراحی زانو وجود نداشته باشد، اینجاست که اهمیت سپردن کار به دست بهترین جراح زانو در شیراز، بیشتر از قبل آشکار می‌شود. مطمئناً می‌دانید که جراحی زانو و انجام عملیاتی مثل تعویض مفصل، کار ساده‌ای نیست؛ بلکه عملیاتی حساس است که مهارت و تخصص بسیار زیادی را می‌طلبد. به هرحال وقتی می‌خواهید زانویتان را به تیغ جراحی بسپارید، درواقع بحث تغییر ساختار زانو مطرح می‌شود و طبیعتاً این کار باید طوری انجام شود که علاوه بر رفع مشکلات اولیه، مشکل جدیدی بروز پیدا نکند و مجدداً با مسئله‌ای به نام عارضه زانو درگیر نشوید.

جراحی زانو

 

بهترین جراح زانو پزشکی است که در تشخیص، درمان، پیشگیری و توان ‌بخشی اختلالات، آسیب‌ها و بیماری‌های سیستم اسکلتی عضلانی بدن آموزش دیده است. به دلیل پیچیده بودن عمل جراحی زانو لازم است تا متخصص ارتوپدی دوره تخصص خود را به پایان رساند و دوره های تکمیلی را برای بسط اطلاعات و تجربه، توانمندی هایشان در زمینه زانو بگذرانند.

متخصص زانو در شیراز معتقد است که برخی مفاصل بدن مانند مفاصل زانو و همچنین ستون فقرات خیلی زودتر از دیگر قسمت های بدن فرسوده می شوند و باید یا آنها را تعویض کرد یا عمل های جراحی رو آنها انجام داد. جراحی زانو از جمله عمل های جراحی حساسیت برانگیز هم برای بیمار و همچنین برای جراح می باشد. عمل جراحی زانو امروزه در سراسر جهان پیشرفت های قابل ملاحظه ایی داشته است. جراحی زانو یک عمل بسیار پیچیده و طاقت رسا است که هر جراحی  از پس آن بر نمی آید. بنابراین با ما همراه باشید تا از جراحی زانو شما را مطلع کنیم و همچنین جراح زانو  را به شما معرفی کنیم.

بهترین جراح زانو در شیراز

معرفی متخصص زانو در شیراز

جراحان معتقد است که جراحی زانو، جراح را ملزم می کند که همراه با تکنولوژی علم خود را در زمینه ی جراحی زانو بروز رسانی کند. اگر جراح تنها به علم دوران آکادمیک خود اکتفا کند، بدون شک عمل جراحی نتیجه ی مطلوبی همیشه نخواهد داشت. امروزه جراحی زانو یکی از بیشترین جراحی های است که جراحان در کارنامه ی سوابق کاری خود دارد. افزایش عمل های جراحی زانو شاید به این دلیل باشد که مردم در سال های اخیر گرایش بیشتری به ورزش و انجام فعالیت های ورزشی داشته اند.

امروزه از آنجایی که پیشرفت های چشمگیری در حوزه ارتوپد و جراحی زانو بوجود آمده است، افراد بسیار زیادی در این زمینه به نفع خود عمل می کنند و شرایط بیمار را اصلا در نظر نمی گیرند. بنابراین، شما باید خیلی هوشیار باشید و قبل از اقدام به عمل درباره ی   جراح زانو در شیراز تحقیق های لازم را به عمل آورید. انتخاب جراح ماهر، با سابقه ی درخشان و دلسوز در نتیجه ی عمل بسیار تاثیر گذار است.

افراد در صورت ورزش یا هر کار دیگری وقتی دچار زانو درد می شوند، به پزشک مراجعه نمی کنند وسعی می کنند به آرام راه رفتن یا ماساژ دادن درد خود را تسکین دهند. جراح زانو توصیه می کند که درد زانوی خود را همیشه جدی بگیرید زیرا وزن بدن دقیقا روی زانوها می باشد و در صورتی که این درد نادیده گرفته شود عواقب سخت و شاید گاهی جبران ناپذیری داشته باشد. گاهی این نادیده گرفتن دردهای زانو منجر به عمل های سختی می شود که حتی نتیجه ی عمل ممکن است طولانی شود و خیلی به درمان مطلوبی نرسد.

ویژگی های جراح زانو

اگر زانو درد شما با دارو و فیزیوتراپی درمان نشده است، بدون شک باید به بهترین جراح زانو در شیراز مراجعه کنید. انتخاب بهترین جراح شاید کمی زمان بر باشد و برای هرکسی با شرایط عمل اضطراری امکان پذیر نباشد. با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های جراح زانو آشنا کنیم.

ویژگی متخصص زانو در شیراز

بیمار محوری  

زمانی که شما به جراح زانو مراجعه می کنید با رفتارهای متفاوتی روبرو می شوید. گاهی یک جراح سعی می کند بیشتر خودش صحبت کند و کاری را که قرار است انجام دهد برای شما بازگو می کند و خودش و برنامه هایش را حول محور قرار می دهد. گاهی یک جراح دیگر بیشتر به صحبت های شما گوش می دهد و بر اساس گفته های شما تصمیم گیری می کند. در مورد دوم معمولا می گویند که جراح بیمار محور است. در بیمار محوری پزشک و جراح معمولا دلسوز بیمار هستند و سعی می کنند که توجه بیمار را جلب کنند. اگر جراح شما بیمار محور باشد با دقت زیادی به صحبت های شما گوش می دهد و شما را معاینه می کند.

تجربه و مهارت  

مهارت و تجربه ی جراح در روند درمان و جراحی زانو بسیار تاثیر گذار است. انتخاب جراح شاید کمی سخت باشد، اما شما می توانید با بیمارانی که عمل جراحی خود را به این جراح سپردند مشورت کنید. از دیگر راه هایی که به انتخاب به شما کمک می کند، جستجوی  اینترنتی و همچنین مطالعه ی خبرگزاری ها می باشد. امروزه اگر جراحی عمل بسیار موفق و خاصی داشته باشد، خبر گزاری ها خیلی سریع آن را گزارش می دهند. بنابراین از مطالعه ی اخبار مرتبط با این عمل ها غافل نشوید. از دیگر راه هایی که به شما در زمینه ی جراح ماهر کمک می کند، مطالعه ی وب سایت کاربران است. افرادی که عمل خود را با جراح خاصی انجام داده اند و نتیجه گرفته باشند یا نگرفته باشند، معمولا آن را با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند.

مشکلات زانو درد

ناگفته نماند که برخی جراحان آنقدر زبر دست و تحسین برانگیز هستند که مطرح کردن آنها در تلویزیون و صدا وسیما عاری از لطف نیست. پس این گزینه کمکی را نیز در نظر داشته باشید زیرا با جراح درباره ی سوابق و عمل های خاصی که انجام داده اند صحبت می شود.

موقعیت مطب جراح زانو

افرادی که معمولا مشکلات ارتوپدی دارند و راه رفتن برایشان مشکل است، سعی می کنند که جراحی را انتخاب کنند که در دسترس باشد. موقعیت جغرافیایی مطب جراح زانو مهم است، اما اهمیت آن نسبت به در نظرگرفتن دیگر عوامل تاثیر گذار در انتخاب جراح  اولویت اول نیست. از سوی دیگر، تنها در نظر گرفتن این مسئله کمی دور از منطق است.

پیشرفت جراح با تکنولوژی روز دنیا

عمل جراحی زانو عمل بسیار حساس و  سختی است. بهترین جراح باید سعی کند که دانش خود در زمینه ی جراحی زانو را بروزرسانی کند زیرا تکنولوژی در زمینه ی ارتوپد همواره در حال پیشرفت است.

عوامل زانو درد 

افرادی که زانو درد دارند باید با عوامل خطرناکی که درد را افزایش می دهند و گاها خطرناک هستند را بشناسند. اگر شما فردی چاق هستید و زانو درد دارید، باید سریعا نسبت به کاهش وزن خود اقدام کنید.  وزن زیاد و یا اضافی باعث می شود که فشار زیادی بری روی زانوهای شما وارد شود. چاقی باعث درد مفاصل می شود و همچنین خطر بیماری آرتروز را افزایش می دهد.

از دیگر عواملی که زانو درد را وخیم تر می کند مشکلات بیومکانیکی هستند. بیومکانیکی یعنی ارتفاع پاهای شما یکسان نباشند یا اینکه انحراف پا داشته باشید. البته ناگفته نماند که  صاف بودن زانوها از دیگر عوامل بیو مکانیکی موثر در افزایش درد زانو می باشد.

سومین عامل مهم در افزایش درد زانو  عدم انعطاف پذیری زانو و مستحکم بودن آن می باشد. اگر زانوی شما منعطف نباشد و براحتی خم نشود، بدون شک در دراز مدت شما دچار زانو درد می شوید. به همان میزان که زانوی شما محکم باشد، آسیب زانو به سراغ شما می آید. در عدم انعطاف پذیری زانو، ماهیچه های زانو خشک و ضعیف هستند و نمی توانند زانو را پشتیبانی کنند. در نتیجه ی این عدم پشتیبانی، ماهیچه های نمی توانند فشار وارده بر زانو را جذب کنند و به زانو آسیب می رسانند.

چهارمین عامل زانو درد از دیدگاه جراح زانو و ارتوپد، انجام ورزش های خاص است. برخی فعالیت های ورزشی باعث می شوند که فرد در دراز مدت دچار زانو درد شود. از جمله ی این  ورزش ها می توان به ورزش اسکی آلپاین و بسکتبال اشاره کرد. اگر شما کاملا غیر حرفه ایی ورزش کنید، بجای اینکه سیستم ایمنی را قوی کنید، به بخشی از بدنتان که زانو است آسیب های جدی می رسانید.

افراد وقتی اسم ورزش را می شنوند، همیشه احساس می کنند که نتیجه ی ورزش در هر شرایطی سلامتی و  تندرستی است. اما این یک فکر غلط است. انجام فعالیت های ورزشی مانند ماراتن سرعت که فرد به مدت 70 تا 90 دقیقه دوندگی می کند، می تواند آسیب جدی به زانو وارد کند. جراحان و متخصصین ارتوپد معتقدند که برخی از ورزش ها زانوهای شما را نابود می کنند. در برخی ورزش ها فرد به صورت کاملا جهشی روی زانو پرش می کند. ورزش هایی مانند والیبال، بسکتبال، ورزش های رزمی و فوتبال از جمله ورزش های خطرناک زانو هستند. در این ورزش ها گاهی فرد مجبور است  برای انجام حرکات ورزشی مفصل خود را خم کند، که در نتیجه ی انی خم شدگی به مینیسک و رباط آسیب های جدی وارد می شود و همین خطرات گاهی باعث می شود که افراد از انجام این ورزش ها خودداری کنند.

جراحی زانو شیراز

اما نگران نباشید، اگر شما اصولی ورزش کنید همیشه با چنین آسیب جدی روبرو نمی شوید. بطور مثال، همیشه سعی کنید بدنتان را خوب گرم کنید و پس از آن به انجام حرکات سخت و خطرناک بپردازید. درست گرم کردن در ورزش باعث می شود که مفاصل و تاندون های پا نرم تر شوند و خطری آنها را تهدید نمی کند. اگر ورزشکار حرفه ای هستید و نگران زانو درد هستید، باید بهترین کفش را برای خود خریداری کنید و ناگفته نماند که محل تمرین تاثیر بسزایی در زانو درد دارد. بیشتر آسیب های زانو برای ورزشکاران در نتیجه ی تمرین در چمن های مصنوعی است.

جهت مشاوره با متخصص استخوان و مفاصل شیراز تماس بگیرید.

اگر زانوی شما در گذشته دچار آسیب شده باشد، با درصد بسیار بالایی باید این احتمال را داد که مجددا اسیب می بیند.

ضرورت مراجعه به بهترین جراح زانو در شیراز:

مراجعه به متخصص زانو در شیراز یک ضرورت و امر لازمی است. زیرا جراحی زانو اهمیت بالایی در بین جراحی‌ها دارد و عمل سخت و پیچیده‌ای است. جراحی زانو توسط متخصص ارتوپدی که دوره تخصص و آموزش تکمیلی خود را گذرانده انجام می‌شود.بسیاری از مشکلاتی که افراد را مجبور به عمل جراحی زانو می‌کنند ناشی از انجام ورزش‌های خطرناک است. بهتر از قبل از مراجعه به پزشک جراح درباره پزشک و تخصص او و مشکل خود اطلاعات کافی را کسب نمایید. زیرا تخصص و تجربه جراح با توجه به مشکلات شما در انجام یک جراحی موفقیت‌آمیز بسیار مهم است.

بسیاری از افراد در مراجعه به پزشک متخصص ارتوپدی تعلل کرده و بعد از تبدیل شدن مشکل آن‌ها به یک مشکل بسیار بزرگ به پزشک مراجعه می‌کنند. این یک ایراد بزرگ و رایج در بین افراد است و بهتر از قبل از وخیم شدن شرایط بیمار تحت نظر یک متخصص ارتوپد قرار گیرد. این کار روند بهبود بیمار را تسریع بخشیده و در حین عمل هم شرایط بهتری ایجاد خواهد کرد. هم‌چنین مراجعه به موقع و زودهنگام به پزشک جراح عوارض بعد از جراحی را به حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

5/5

33 comments on “جراح متخصص زانو در شیراز

    1. پارگی منیسکها را می توان باتاریخچه و درد خط مفصلی تشخیص داد همچنین با استفاده از بعضی تستهای مخصوص می توان زانو رابطوری تحت استرس قرار داد که باعث ایجاد صدا یا درد ناشی از پارگی منیسکها گردد و در آخر تایید نهایی تشخیص انجام MRI یا آرتروگرافی مفصل زانو امانپذیر خواهد بود .

  1. سلام ، عرض ادب
    آیا برای جراحی آرتروز زانو سن و سال خاصی مطرحه؟

    1. بله. بسته به سن و سال بیمار اقدام برای جراحی متغیر می باشد. برخی بیماران با سنین بالا در اولویت هستند و بیماران زیر سن 50 سال می توانند با دارو به درمان این مشکل بپردازند.

  2. سلام.
    آیا بعد از انجام عمل زانو مشکل رسما رفع میشه؟

    1. خیر. عمل زانو اولین و ابتدایی ترین مرحله درمان به حساب میاد. هر شخصی بعد از انجام عمل مستلزم انجام حرکات ورزشی و مصرف دارو هایی است که برای وی تجویز شده است.

    2. سلام برای درمان کیست و پارگی رباط صلیبی سن ۳۶ سال تنها راه عمل ارتوسکوپی هست ؟با دارو درمان نمیشود

  3. آقای دکتر من جدیدا مفصل زانو ام رو جراحی کردم و نمی دونم از چه زمانی روند عادی حرکتی ام به روال قبل برمیگرده؟

    1. سلام
      برگشت شما به زندگی عادی و تحرک معمول و رایج به سن و شرایط تون بستگی داره؛ به طبع اگه سن بالا داشته باشید با زانو های ضعیف زمان بیشتری برای بهبود باید صرف کنید. اما به طور کلی اکثر بیمار ها بعد از یک هفته به کمک ابزار های حرکتی مثل واکر میتونن راه برن و از این نظر مشکلی ندارن.

  4. اگر به عمل جراحی زانو نیاز داشته باشیم، از چه پروتزی برای عمل استفاده می شه؟

    1. پروتز ها منشا های مختلفی دارند که اکثراً بهترین ِ آن ها آمریکایی هستند و اغلب از این نوع پروتز ها برای انجام عمل استفاده میشه. عموما از پروتز های چینی که ماندگاری کمتری دارند استفاده نمی شه.

  5. با عرض سلام.مادر من ۶۹ ساله هست و سال ۹۲ عمل تعویض دریچه میترال داشته و اکنون بخاطر از بین رفتن مفصل زانوش زمین گیر شده میخواستم بدونم امکان تعویض زانوش هست؟با تشکر از شما

    1. سلام
      با یک سری ملاحظات با شرط اینکه مشکلی جدی قلبی نداشته باشند با تجویز دارهای لازم و مراقبت های بعد از عمل میتوان این عمل را انجام داد
      البته دیدن مدارک پزشکی و معاینه مهم است .

  6. سلام آقای دکتر من داخل تصادف زیر زانوی سمت چپم ترک خورد از 9 اسفند تو گچ بود تا 14 فروردين که پام از گچ در آوردم ترک خوب شده بود ولی مینیسک و رباط صلیبی و رباط پشت پام همه پاره شدن دکتر اوجیمهر بوشهر از اولشم زیر نظر خودش بودم گفت چون سنت کمه عملت نمی کنیم میشه یه جایه دیگه عمل کنیم و اینکه راه میتونیم بریم بعد چند وقت

  7. سلام آقای دکتر حدود 50 روز پیش عمل جراحی مینیسک انجام دادم ولی محل ترمیم خیلی درد داره حدود 10 روز هم فیزیوتراپی انجام دادم ولی متاسفانه هنوز درد را دارد اگر محبت بفرمایید راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. ادامه فيزيوتراپي ده جلسه ديگه در صورت عدم بهبود معاينه و بررسي

  8. سلام
    من سالها هست که زانو درد دارم- همیشه یا پا میذارن روی پاهام یا ماساژ ولی همیشه اوضاع باید همین باشه که دردش کم بشه. باید چیکار کنم؟

    1. سلام. وقت بخیر
      این مورد نتیجه خوبی را به همراه نخواهد داشت و ممکن است که عوراضی را در پی داشته باشد.

  9. آقای دکتر چیا باعث میشه که کلا زانو درد بیاد سراغمون؟ راه پیشگیری هم داره؟

    1. با سلام
      بله راه پیشگری هم دارد. اما عواملی که باعث زانو درد میشود:
      چاقی
      مشکلات بیومکانیکی
      عدم انعطاف پذیری زانو و مستحکم بودن آن
      انجام ورزش های خاص و …

  10. سلام. میخواستم بدونم ک مراقبت های قبل از جراحی زانو چه مواردی رو باید رعایت کرد؟

    1. با سلام خدمت شما:داروهای فشار خون طبق دستور متخصص زانو با کمی آب مصرف شود.
      مصرف آسپرین بهتر است در صورت امکان 3 روز قبل از جراحی قطع شود. داروهای ضد انعقاد قوی مثل وارفارین و پلاویکس باید طبق دستور متخصص قلب قبل از جراحی قطع شوند.

      همچنین شما برای دریافت مشاوره های بیشتر می توانید با شماره زیر با ما در تماس باشید:
      تماس با مطب دکتر بهداد اسکندری (جراح متخصص زانو در شیراز)
      تماس 24 ساعته
      07132360278

  11. سلام. میخواستم بدونم ک مراقبت های بعد از جراحی زانو چه مواردی رو باید رعایت کرد؟

    1. با سلام خدمت شما
      بیمار باید تا جایی که می تواند در منزل استراحت کند. توصیه می شود راه رفتن از فواصل کم و به کمک عصا و واکر از چند روز بعد از جراحی آغاز شود. نکته ای که باید توجه شود این است که هنگام راه رفتن نباید فشاری به مفصل زانو وارد شود.

      همچنین شما برای دریافت مشاوره های بیشتر می توانید با مطب تماس بگیرید

  12. سلام
    من اگر زانوم مشکل دار باشه باید حتما باید جراحی کنم؟

    1. سلام و وقت بخیر
      پزشکان معمولاً با رویکردی روشمند و مرحله به مرحله به رفع مشکلات زانو می‌پردازند و جراحی زانو، معمولاً آخرین گزینه است که در صورت جوابگو نبودن روش‌های دیگر، به آن متوسل می‌شوند. انجام فیزیوتراپی، دارودرمانی و عملیات تزریق، ازجمله گزینه‌هایی هستند که پزشک با توجه به نوع عارضه‌ی زانو، ابتدا آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر مشکل به واسطه این راهکارها حل شود، طبعاً کار به جراحی زانو نمی‌کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *