آشنایی با بهترین جراح زانو در شیراز

متخصص ارتوپد و جراح زانو

آشنایی با بهترین جراح زانو در شیراز

بهترین جراح زانو در شیراز معتقد است که برخی مفاصل بدن مانند مفاصل زانو و همچنین ستون فقرات خیلی زودتر از دیگر قسمت های بدن فرسوده می شوند و باید یا آنها را تعویض کرد یا عمل های جراحی رو آنها انجام داد. جراحی زانو از جمله عمل های جراحی حساسیت برانگیز هم برای بیمار و همچنین برای جراح می باشد. عمل جراحی زانو امروزه در سراسر جهان پیشرفت های قابل ملاحظه ایی داشته است. جراحی زانو یک عمل بسیار پیچیده و طاقت رسا است که هر جراحی  از پس آن بر نمی آید. بنابراین با ما همراه باشید تا از جراحی زانو شما را مطلع کنیم و همچنین بهترین جراح زانو در شیراز را به شما معرفی کنیم.

بهترین جراح زانو در شیراز

جراحی  زانو از دیدگاه بهترین جراح زانو در شیراز

بهترین جراح زانو در شیراز معتقد است که جراحی زانو، جراح را ملزم می کند که همراه با تکنولوژی علم خود را در زمینه ی جراحی زانو بروز رسانی کند. اگر جراح تنها به علم دوران آکادمیک خود اکتفا کند، بدون شک عمل جراحی نتیجه ی مطلوبی همیشه نخواهد داشت. امروزه جراحی زانو یکی از بیشترین جراحی های است که جراحان در کارنامه ی سوابق کاری خود دارد. افزایش عمل های جراحی زانو شاید به این دلیل باشد که مردم در سال های اخیر گرایش بیشتری به ورزش و انجام فعالیت های ورزشی داشته اند.

متخصص ارتوپد و جراح زانو

بهترین جراح زانو در شیراز

امروزه از آنجایی که پیشرفت های چشمگیری در حوزه ارتوپد و جراحی زانو بوجود آمده است، افراد بسیار زیادی در این زمینه به نفع خود عمل می کنند و شرایط بیمار را اصلا در نظر نمی گیرند. بنابراین، شما باید خیلی هوشیار باشید و قبل از اقدام به عمل درباره ی   جراح زانو در شیراز تحقیق های لازم را به عمل آورید. انتخاب جراح ماهر، با سابقه ی درخشان و دلسوز در نتیجه ی عمل بسیار تاثیر گذار است.

افراد در صورت ورزش یا هر کار دیگری وقتی دچار زانو درد می شوند، به پزشک مراجعه نمی کنند وسعی می کنند به آرام راه رفتن یا ماساژ دادن درد خود را تسکین دهند. جراح زانو توصیه می کند که درد زانوی خود را همیشه جدی بگیرید زیرا وزن بدن دقیقا روی زانوها می باشد و در صورتی که این درد نادیده گرفته شود عواقب سخت و شاید گاهی جبران ناپذیری داشته باشد. گاهی این نادیده گرفتن دردهای زانو منجر به عمل های سختی می شود که حتی نتیجه ی عمل ممکن است طولانی شود و خیلی به درمان مطلوبی نرسد.

بهترین جراح زانو در شیراز چه ویژگی هایی دارد

اگر زانو درد شما با دارو و فیزیوتراپی درمان نشده است، بدون شک باید به بهترین جراح زانو در شیراز مراجعه کنید. انتخاب بهترین جراح شاید کمی زمان بر باشد و برای هرکسی با شرایط عمل اضطراری امکان پذیر نباشد. با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های بهترین جراح زانو در شیراز آشنا کنیم.

متخصص و جراح زانو در شیراز

بیمار محوری

زمانی که شما به جراح زانو مراجعه می کنید با رفتارهای متفاوتی روبرو می شوید. گاهی یک جراح سعی می کند بیشتر خودش صحبت کند و کاری را که قرار است انجام دهد برای شما بازگو می کند و خودش و برنامه هایش را حول محور قرار می دهد. گاهی یک جراح دیگر بیشتر به صحبت های شما گوش می دهد و بر اساس گفته های شما تصمیم گیری می کند. در مورد دوم معمولا می گویند که جراح بیمار محور است. در بیمار محوری پزشک و جراح معمولا دلسوز بیمار هستند و سعی می کنند که توجه بیمار را جلب کنند. اگر جراح شما بیمار محور باشد با دقت زیادی به صحبت های شما گوش می دهد و شما را معاینه می کند.

تجربه و مهارت

مهارت و تجربه ی جراح در روند درمان و جراحی زانو بسیار تاثیر گذار است. انتخاب بهترین جراح زانو در شیراز شاید کمی سخت باشد، اما شما می توانید با بیمارانی که عمل جراحی خود را به این جراح سپردند مشورت کنید. از دیگر راه هایی که به انتخاب بهترین جراح زانو در شیراز به شما کمک می کند، جستجوی  اینترنتی و همچنین مطالعه ی خبرگزاری ها می باشد. امروزه اگر جراحی عمل بسیار موفق و خاصی داشته باشد، خبر گزاری ها خیلی سریع آن را گزارش می دهند. بنابراین از مطالعه ی اخبار مرتبط با این عمل ها غافل نشوید. از دیگر راه هایی که به شما در زمینه ی جراح ماهر کمک می کند، مطالعه ی وب سایت کاربران است. افرادی که عمل خود را با جراح خاصی انجام داده اند و نتیجه گرفته باشند یا نگرفته باشند، معمولا آن را با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند. گاهی ممکن اس مشکل شما با چندین کاربر مشترک باشد و این اشتراک به شما در انتخاب بهترین جراح زانو در شیراز کمک می کند.

جراح زانو

ناگفته نماند که برخی جراحان آنقدر زبر دست و تحسین برانگیز هستند که مطرح کردن آنها در تلویزیون و صدا وسیما عاری از لطف نیست. پس این گزینه کمکی را نیز در نظر داشته باشید زیرا با جراح درباره ی سوابق و عمل های خاصی که انجام داده اند صحبت می شود.

موقعیت مطب جراح زانو

افرادی که معمولا مشکلات ارتوپدی دارند و راه رفتن برایشان مشکل است، سعی می کنند که جراحی را انتخاب کنند که در دسترس باشد. موقعیت جغرافیایی مطب بهترین جراح زانو در شیراز مهم است، اما اهمیت آن نسبت به در نظرگرفتن دیگر عوامل تاثیر گذار در انتخاب بهترین جراح زانو در شیراز اولویت اول نیست. از سوی دیگر، تنها در نظر گرفتن این مسئله کمی دور از منطق است.

پیشرفت جراح با تکنولوژی روز دنیا

عمل جراحی زانو عمل بسیار حساس و  سختی است. بهترین جراح باید سعی کند که دانش خود در زمینه ی جراحی زانو را بروزرسانی کند زیرا تکنولوژی در زمینه ی ارتوپد همواره در حال پیشرفت است.

عوامل زانو درد

افرادی که زانو درد دارند باید با عوامل خطرناکی که درد را افزایش می دهند و گاها خطرناک هستند را بشناسند. اگر شما فردی چاق هستید و زانو درد دارید، باید سریعا نسبت به کاهش وزن خود اقدام کنید.  وزن زیاد و یا اضافی باعث می شود که فشار زیادی بری روی زانوهای شما وارد شود. چاقی باعث درد مفاصل می شود و همچنین خطر بیماری آرتروز را افزایش می دهد.

از دیگر عواملی که زانو درد را وخیم تر می کند مشکلات بیومکانیکی هستند. بیومکانیکی یعنی ارتفاع پاهای شما یکسان نباشند یا اینکه انحراف پا داشته باشید. البته ناگفته نماند که  صاف بودن زانوها از دیگر عوامل بیو مکانیکی موثر در افزایش درد زانو می باشد.

سومین عامل مهم در افزایش درد زانو  عدم انعطاف پذیری زانو و مستحکم بودن آن می باشد. اگر زانوی شما منعطف نباشد و براحتی خم نشود، بدون شک در دراز مدت شما دچار زانو درد می شوید. به همان میزان که زانوی شما محکم باشد، آسیب زانو به سراغ شما می آید. در عدم انعطاف پذیری زانو، ماهیچه های زانو خشک و ضعیف هستند و نمی توانند زانو را پشتیبانی کنند. در نتیجه ی این عدم پشتیبانی، ماهیچه های نمی توانند فشار وارده بر زانو را جذب کنند و به زانو آسیب می رسانند.

چهارمین عامل زانو درد از دیدگاه جراح زانو و ارتوپد، انجام ورزش های خاص است. برخی فعالیت های ورزشی باعث می شوند که فرد در دراز مدت دچار زانو درد شود. از جمله ی این  ورزش ها می توان به ورزش اسکی آلپاین و بسکتبال اشاره کرد. اگر شما کاملا غیر حرفه ایی ورزش کنید، بجای اینکه سیستم ایمنی را قوی کنید، به بخشی از بدنتان که زانو است آسیب های جدی می رسانید.

افراد وقتی اسم ورزش را می شنوند، همیشه احساس می کنند که نتیجه ی ورزش در هر شرایطی سلامتی و  تندرستی است. اما این یک فکر غلط است. انجام فعالیت های ورزشی مانند ماراتن سرعت که فرد به مدت 70 تا 90 دقیقه دوندگی می کند، می تواند آسیب جدی به زانو وارد کند. جراحان و متخصصین ارتوپد معتقدند که برخی از ورزش ها زانوهای شما را نابود می کنند. در برخی ورزش ها فرد به صورت کاملا جهشی روی زانو پرش می کند. ورزش هایی مانند والیبال، بسکتبال، ورزش های رزمی و فوتبال از جمله ورزش های خطرناک زانو هستند. در این ورزش ها گاهی فرد مجبور است  برای انجام حرکات ورزشی مفصل خود را خم کند، که در نتیجه ی انی خم شدگی به مینیسک و رباط آسیب های جدی وارد می شود و همین خطرات گاهی باعث می شود که افراد از انجام این ورزش ها خودداری کنند.

جراح زانو

اما نگران نباشید، اگر شما اصولی ورزش کنید همیشه با چنین آسیب جدی روبرو نمی شوید. بطور مثال، همیشه سعی کنید بدنتان را خوب گرم کنید و پس از آن به انجام حرکات سخت و خطرناک بپردازید. درست گرم کردن در ورزش باعث می شود که مفاصل و تاندون های پا نرم تر شوند و خطری آنها را تهدید نمی کند. اگر ورزشکار حرفه ای هستید و نگران زانو درد هستید، باید بهترین کفش را برای خود خریداری کنید و ناگفته نماند که محل تمرین تاثیر بسزایی در زانو درد دارد. بیشتر آسیب های زانو برای ورزشکاران در نتیجه ی تمرین در چمن های مصنوعی است.

اگر زانوی شما در گذشته دچار آسیب شده باشد، با درصد بسیار بالایی باید این احتمال را داد که مجددا اسیب می بیند.